A munkában is fontos a jóllét - Íme 5 szokatlan mód
Ezek az öngondoskodó módszerek rendkívül jól működnek a távmunkában dolgozók számára.
Az öngondoskodás szó hallatán a legtöbb embernek olyanok jutnak eszébe, mint a korai lefekvés, egy meleg fürdő, masszázs, a képernyőtől való távolmaradás, a hidratálás vagy a helyes táplálkozás. Mindez a testünkkel való törődéshez kapcsolódik.
De mi a helyzet a munkahelyünkön? A munka legtöbbünk számára együttműködési folyamat, érdemes tehát az öngondoskodást mi-gondoskodássá tágítanunk. Ezért összeállítottunk egy listát a kedvenc 5 munkahelyi mi-gondoskodó módszerünkről a Good Men Project cikkének segítségével:
1. Ismerjük el a csapattársainkat
Senki nem tudja igazán, milyen gondokkal küzdenek a kollégái, főleg, ha csak a válluktól felfelé látjuk őket egy 60 perces beszélgetés során a zoomon. Ismerjük el a teljesítményüket, ők is jobban fogják érezni magukat tőle és mi is. A pozitivitás meglepően sokat segít a kapcsolatok megerősítésében vagy helyreállításában.
2. Mutassuk meg magunkat a meetingen
Fotó: Shutterstock
Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy emberek vagyunk. Ezért a meeting elején kérjük meg a résztvevőket, hogy osszanak meg valamit, ami most fontos számukra. Minél inkább meg tudjuk osztani, hogy mi számít az életünkben, annál inkább tudunk valóban kapcsolódni egymáshoz, és annál jobban fogjuk érezni magunkat a csapatunkban.
3. Zoom-ebéd
Hívjunk meg valakit − akivel rendszeresen együtt dolgozunk, de a beszélgetéseink mindig a munka körüli témákra korlátozódnak − egy zoom-ebédre. Szánjunk rá fél órát, vegyük elő a tegnap esti maradék csirkét, és beszélgessünk a munkán és a célokon kívül más olyan dolgokról is, amik fontosak számunkra.
4. Tegyünk egy közös telefonos sétát a munkatársunkkal
Fotó: Shutterstock
Már egy 40 perces séta is javulást eredményez a kognitív képességekben és az érzelemszabályozásban. Ráadásul a séta lehet szociális tevékenység is. Miért ne dughatnánk be a fülhallgatónkat és mehetnétek közös sétára egy kollégánkkal? Meg fogunk lepődni, mekkora különbség van a beszélgetés minőségében, ha mindketten aktívak vagyunk közben.
5. Tegyük el a telefonunkat
A megfelelő határok betartása ugyanolyan fontos része az egészséges kapcsolatoknak, mint a kapcsolat ápolása. Amikor nem dolgozunk, tényleg tartsuk távol magunkat a munkától, utána felfrissülve tudunk majd visszatérni.
Bár nem mindig tudunk elmenekülni a stresszes helyzetek, a mérgező emberek és a fáradtság elől, de minél jobban tudunk egymásra vigyázni a munkahelyünkön és a kapcsolatainkban, annál jobban fogjuk érezni magunkat.
Nyitókép: Shutterstock