Egy Oscar-díj

Ezek voltak az Oscar-díjátadó elmúlt éveinek legszokatlanabb kampányai​

Az Oscar-díjátadót megelőző időszakban nem szokatlan, hogy a színészek, illetve a stáb tagjai kampányolni kezdenek a filmjük mellett. Ezzel próbálják felkelteni a rajongók és a szakmai zsűri figyelmét. Voltak azonban olyan esetek, amikor egy kicsit túlzásba estek. Alábbi cikkünkben ezekről mesélünk.


Lady Gaga felejthetetlen monológjai

Még a 2019-es Csillag születik című filmmel kapcsolatban az énekes-színésznő olyannyira túlzón fogalmazott, hogy utána már inkább humor forrása lett. Végül a legjobb színésznőnek járó díjat nem vihette haza, de a Shallow című daláért győzelmet aratott a legjobb betétdal kategóriájában. Nem sokkal később már a Gucci-ház kampányával híresült el.

Több nyilatkozatában is szürreális képeket festett le a felkészülési idő részleteiről. Elmesélte, hogy másfél éven keresztül a karaktere, Patrizia Reggiani bőrébe képzelte magát és többször a hotelszobája padlóján egy párducot imitált. Olyannyira beleélte magát a szerepébe, hogy sokszor részegnek érezte magát az alkoholmentes kellékitaloktól is. Az érdekes színészi munka ellenére a film nem aratott győzelmet.

A Szerelmes Shakespeare és a Ryan közlegény megmentése

Az 1999-es esemény előtt Harvey Weinstein, a Szerelmes Shakespeare producere egy erőszakos ellenkampánnyal lépett fel vetélytársa ellen. A szokásos taktikák mellett az Akadémia tagjainál lobbizott, illetve egy negatív kritikát is hatékonyan elterjesztett, miszerint a Ryan közlegény megmentése már az első 15 percben felhasználja az összes izgalmat, amit nyújtani tud.

A szavazókat ez a szóbeszéd sikeresen kétségekbe ejtette, így egyértelműen a Szerelmes Shakespeare került ki győztesen a versenyből. Ez az eset azért is említésre méltó, mivel onnantól a kampánytervek egy új arculata virágzott fel.

Sally Kirkland

Az 1987-es Anna című film sztárja abban az időben meglehetősen átlépte a szabályos verseny határait. A kampányidőszakban minden rendezvényen részt vett amin csak tudott, és az összes újságírónak válaszolt a kérdéseire. Emellett kereskedelmi hirdetéseket vásárolt, valamint leveleket írt az összes általa ismert akadémiai tagnak. Így olyan hírességek segítettek neki a hírverésben, mint Andy Warhol és Joan Rivers.

Próbálkozásait siker koronázta többek között a Golden Globe-díjátadón is, viszont az Oscart már nem nyerte el.

Nyitókép: Shutterstock

Forrás: Vogue