Puzzle-darabok,  rajtuk érzelmi intelligencia szavak angolul

5 kifejezés, amit magas érzelmi intelligenciával rendelkező emberek mondanak

Mi az érzelmi intelligencia, hogyan fejleszthetjük, és miért kellene egyáltalán törődnünk vele?

1. „Gondolkodjunk el azon, hogy miért”

A „miért” egy varázsszó. Olyan, mint egy nyelvi konzervnyitó, amely felszabadítja a motivációkat, és elválasztja az érzelmeket az objektivitástól.

  • „Miért versenyzünk mindannyian azért, hogy ugyanazt a terméket vásároljuk meg?”
  • „Miért dolgozom olyan keményen ezen a bizonyos projekten?”
  • „Miért reagálok olyan gyorsan, amikor ez az igényes ügyfél kér tőlem valamit?”
  • „Miért dolgozom még mindig késő estig és hétvégén, amikor a családom inkább otthon szeretne látni?”
  • „Miért kiabál velem az a személy abban az autóban?”

Azok az emberek, akik újra és újra felteszik ezeket a kérdéseket, mind csendben (önmaguknak), mind hangosan, nagyobb valószínűséggel találják meg azokat a dolgokat, amelyek elérésére érzelmileg motiváltak, és elkerülik azokat, amelyeket nem. És amikor megtalálják az egészségtelen érzelmeket, amelyek hajtóerőként működnek, akkor máshol kereshetnek.

2. „Köszönöm.” (Valamint „kérem” és „szívesen” –)

Az udvariasság nem kerül semmibe. De a magas érzelmi intelligenciával rendelkező emberek megértik, hogy a hála a boldogság egyik kulcsa az életben, ami csak jó érzéssel töltheti el azokat, akik ezt kifejezik feléjük.

Keressünk lehetőséget arra, hogy a beszélgetéseket őszinte, ellentmondást nem tűrő köszönetnyilvánítással fejezzük be (a hangsúly a nem vitatható kifejezésen van. Például: „Köszönöm, hogy időt szakítottál a beszélgetésre”, szemben a „Köszönöm, hogy az én álláspontomra helyezkedtél” mondattal).

Ha azt mondjuk, hogy szívesen, az olyan elutasító mondatok helyett, mint a nem probléma, elismerjük, hogy tettünk valami olyat valakiért, amiért érdemes hálát adni. Ez pozitív reakciókat vált ki másokból.

Ezeket a rövid mondatokat állandóan használjuk, természetesen, de az érzelmileg intelligens emberek szándékosan teszik ezt; úgy mennek bele a beszélgetésekbe, hogy keresik az alkalmat, hogy megismételjék őket, mert megtanulják, milyen erőteljes lehet.

3. „Nem, köszönöm”

Röviden, a magas érzelmi intelligenciával rendelkező emberek megértik, hogy nemet mondani, amikor olyasmit ajánlanak nekik, amit nem igazán akarnak, legyen szó üzleti lehetőségről, meghívásról vagy egy szórólapról az utcán, a tisztelet jele mások iránt.

Ez azt jelenti, hogy tiszteljük a saját időnket, és tiszteletben tartjuk mások idejét is.

4. „Mindig elkövetem ezt a hibát...”

A magas érzelmi intelligenciával rendelkező emberek megértik, hogy ha azt akarjuk, hogy valaki egyetértsen velünk, vagy hogy azt a cselekvési irányt válassza, amit szeretnénk, hogy kövessen, akkor érdemes megkönnyíteni számára, hogy ezt megtegye.

Képzeljük csak el, milyen érzelmi reakciót váltana ki belőlünk, ha valaki az alábbi két dolog mindegyikét mondaná nekünk, és összehasonlítva mennyire valószínű, hogy belemennénk:
Példa 1: „Nem hiszem el, hogy ilyen ostoba voltál, hogy elkövetted ezt a hibát! Azonnal helyre kell hoznod!”

Példa 2: „Én is folyton elkövetem ezt a hibát; olyan könnyű elhibázni. Kíváncsi lennék, hogy megnéznéd, nem csináltál-e te is valami hasonlót.”

A szavainkkal olyan érzelmi biztonsági szelepeket hozzunk létre, amelyek megkönnyítik, hogy az emberek bármilyen helyzetben levetkőzzék a negatív érzelmeket, és egyszerűen az érdekünkben cselekedjenek. Ha azzal kezdjük, hogy gyakran elkövetjük azt a hibát, amiről beszélni fogunk, azt sugalljuk, hogy itt nem erkölcsi hibáról vagy felsőbbrendűségről van szó, mi csak válaszokat keresünk.

5. „Kérhetek egy tanácsot?”

Szinte mindegy, hogy mi mással követi ezt a kérdést, a magas érzelmi intelligenciával rendelkező emberek tudják, hogy ez arra van beállítva, hogy pozitív választ váltson ki. Az érzelmileg intelligens emberek tudják, hogy ez növeli a büszkeséget, és az érdeklődést, és talán az együttműködési hajlandóságot is.

Az emberek arra is be vannak drótozva, hogy segíteni akarnak másokon, vagy legalábbis tudják, hogy tudnának másokon segíteni, ha akarnának.

(Inc.Magazine)

Nyitókép: Shutterstock