Demna Gvasalia a 2021-es CFDA-díjátadón a New York-i Seagram Buildingben

Így reagált a Balenciaga-botrányra a márka kreatív igazgatója

Demna Gvasalia bocsánatot kért a márka 2023-as tavaszi/nyári kollekcióját reklámozó, ominózus kampány miatt.


A Balenciaga kreatív igazgatója hivatalos bocsánatkérést adott ki a spanyol divatház közelmúltbeli, gyerekekkel kapcsolatos vitatott reklámkampánya miatt kirobbant hatalmas botrány közepette, írja az Independent.

Demna Gvasalia pénteken az Instagramon közzétett nyilatkozatában sajnálatát fejezte ki, amiért gyerekeket is bevont a kampányokba, és elismerte, hogy ez nem volt helyénvaló.

„Személyesen szeretnék bocsánatot kérni a gyerekeket bevonó ajándékozási kampány rossz művészi koncepcióválasztásáért, és vállalom a felelősséget. Nem volt helyénvaló, hogy gyerekek olyan tárgyakat reklámoztak, amelyeknek semmi közük hozzájuk”

– olvasható a közleményben.

A luxusmárka két reklámkampány miatt került vitába, az egyikben gyerekek voltak láthatóak, akik a márka 2023-as tavaszi/nyári kollekciójának párizsi divathéten bemutatott, plüssmacis táskáit tartották a kezükben, melyek BDSM-kiegészítőket, például szegecselt bőrhámokkal és lakattal ellátott nyakörveket viseltek.

A másik reklámfotón az amerikai legfelsőbb bíróság gyermekpornó törvényéről szóló jogi dokumentumok láthatók szétterítve egy asztalon.

Nyilatkozatában Demna a továbbiakban elítélte a gyermekbántalmazást, és elmondta, hogy tervezi, többet fog megtudni azokról a szervezetekről, amelyek a gyermekek védelmét helyezik a középpontba.

„Bármennyire is szeretnék néha gondolatokat ébreszteni a munkáimmal, SOHA nem állna szándékomban ezt tenni egy olyan szörnyű témával, mint a gyermekbántalmazás, amit elítélek. Tanulnom kell ebből, meg kell hallgatnom és kapcsolatba kell lépnem a gyermekvédelmi szervezetekkel, hogy megtudjam, hogyan tudok hozzájárulni és segíteni ebben a szörnyű témában. Bocsánatot kérek mindenkitől, akit a képsorok megsértettek, és a Balenciaga garantálja, hogy megfelelő intézkedéseket teszünk nemcsak azért, hogy a jövőben elkerüljük a hasonló hibákat, hanem azért is, hogy minden lehetséges módon felelősséget vállaljunk a gyermekek jóllétének védelmében.”

Demna bocsánatkérése napokkal azután történt, hogy a Balenciaga közleményt adott ki, amelyben bocsánatot kért reklámkampánya miatt, és elítélte a gyermekbántalmazást.

„Őszintén elnézést kérünk minden sértésért, amit az ünnepi kampányunk okozott. Plüssmackós táskáinkat nem lett volna szabad gyerekekkel együtt szerepeltetni ebben a kampányban. Azonnal eltávolítottuk a kampányt minden platformról”

– írták akkor.

Egy külön nyilatkozatban, amely a bírósági dokumentumokat tartalmazó kampányra vonatkozott, és a Balenciaga Adidassal való együttműködéséhez készült, a Balenciaga szintén bocsánatot kért, és elmondta, hogy jogi lépéseket tesz a felelősök ellen, akik a díszlet elkészítéséért és a nem jóváhagyott tárgyak bevonásáért felelősek a '23-as tavaszi kampányuk fotózásán.

Múlt héten megszólalt a kampányt fotózó Gabriele Galimberti is, aki elmondta, bár ő fotózta a reklámot, nem volt joga kiválasztani a kampányban szereplő termékeket vagy modelleket, sem ezek kombinációját.

Fotósként csak és kizárólag arra kértek fel, hogy az adott jelenetet világítsam meg, és az én jellegzetes stílusomnak megfelelően készítsem el a felvételeket. Ahogy az egy reklámfotózásnál lenni szokott, a kampány irányítása és a megjelenített tárgyak kiválasztása nem a fotós kezében van”

– írta.

Az elmúlt héten számos híresség szólalt meg a reklámokkal kapcsolatban, köztük a Balenciaga-nagykövet Kim Kardashian is, aki a vitatott macikampányt látva közölte, hogy „átértékeli” a kapcsolatát a divatházzal.

„Az elmúlt napokban csendben maradtam, de nem azért, mert nem undorodtam és nem háborodtam fel a Balenciaga legutóbbi kampányain, hanem azért, mert szerettem volna lehetőséget kapni arra, hogy beszéljek a csapatukkal, hogy magam is megértsem, hogyan történhetett ez”

– írta a Twitteren.