woman in brown turtleneck sweater covering her face with her hand

​Instagram-tippek a brandünk jobb láthatóságáért​

Az Instagram jelenleg az egyik legjobb platform arra, hogy márkánknak megfelelő közönséget biztosítsunk. Az alkalmazás jelenlegi trendisége miatt milliónyi személyes és üzleti profilhoz juthat el termékünk és üzenetünk. De hogy teremtsünk jobb elérést és nagyobb elköteleződést?


Az applikáció vizualitásának hála nagyon egyszerű sajátos megjelenést biztosítani márkánknak. Könnyedén megoldható hogy fotóinkat, bejegyzéseinket a saját arculatunkra formáljuk. Ezt azért fontos, hogy a felhasználók már ránézésre be tudják azonosítani a mi posztjainkat.

Ha ez a lépés megvolt, akkor érdemes eggyel tovább lépni, és videós tartalmakat is készíteni követőinknek.

De milyen videótípusok érhetőek el? Mindegyik fajtának megvan a maga pozitívuma, melynek köszönhetően előnyösen használhatóak márkaépítésre.

Hagyományos videós bejegyzés


A platformon belül ez a legrégebbi lehetősége a videó közzétételnek. Mindössze annyit kell tennünk, hogy létrehozunk és feltöltünk egy előre rögzített videót normál bejegyzésként, akárcsak egy fényképet. A hagyományos bejegyzéseknél a videóknak 3-60 másodperces közt kell lenniük.

Instagram story

videozas koncerten

Fotó: Gian Cescon/Unsplash

Bevezetése óta megfigyelhető, hogy gyakran nagyobb érdeklődést vált ki, mint egy hagyományos bejegyzés. Bár a történetek több szegmensből is állhatnak, az egyes videórészletek külön-külön nem lehetnek hosszabbak 15 másodpercnél. Mivel elsősorban mobileszközökön való megtekintésre készültek, a legjobb, ha 9:16 arányban készítjük el ezeket a videókat. A történetek nagyon hasznosak lehetnek, ha bejelentést akarunk tenni, vagy be akarjuk mutatni a követőknek, mi is van a kulisszák mögött. Népszerűségét az is bizonyítja, hogy a Facebookot és a Twittert arra kényszerítette, hogy hasonló funkciót építsenek be saját platformjukba.

IGTV

Az Instagram TV hosszabb tartalmak közlésére ideális. Egy videónak legalább egypercesnek kell lennie ahhoz, hogy IGTV-videóként feltölthessük a profilunkba. Kiválóan alkalmas hosszú, kreatív bejegyzések kiemelésére, interjúk és hasonló tartalmak feltöltésére, amelyek egyébként túl hosszúak ahhoz, hogy sima bejegyzésként tegyük fel őket. Az IGTV korlátlan teret enged a kísérletezésnek, viszont nem szabad elfeledkeznünk a minőségükről sem, ha már ilyen forgatásra adjuk a fejünket.

Az emberek nem fognak végignézni hosszú percekig egy szaggató, elmosódott videót, akármilyen kreatív is.

Reels

A Reelst egyértelműen az TikTok hatására építették be az Instába. 15–30 másodperces mini videókat rögzíthetünk ezzel a funkcióval. Sok TikTok-felhasználó arra használja ezt a funkciót, hogy megduplázza elérhetőségét azzal, hogy itt is megosztja ugyanazt. Ezek a kis videók gyakran humorosak, és gyorsítva veszik fel a mozdulatokat.

Live

Ahogy a neve is sugallja, ez az élő esemény valós idejű közvetítésére szolgál, jelenleg az Instagram Storiesban találjuk. A hossza tetszőeleges, és követőink értesítést kapnak, ha elindítjuk a sugárzást. Fontos odafigyelni a jó minőségű internetre, mivel ha nem jó a sávszélesség, akkor szaggathat a közvetítést, és sokan inkább kikapcsolják. Olyan tartalmakhoz érdemes használni, mint a kérdezz-felelek, bemutatók, oktatóanyagok, interjúk és kötetlen beszélgetések. Népszerűségét az okozza, hogy az érdeklődők valós időben reagálhatnak, ezzel megteremtve a közvetlenebb hangulatot.

instagram live funkci\u00f3

Fotó: Unsplash/Nathan Dumlao

Végül pedig néhány tanács, amiket érdemes szem előtt tartani:

  1. Mennyiség helyett inkább törekedjünk a minőségre! Sok tartalomgyártó elfelejti ezt, és habár a gyakori közlés növelheti az elérést, nem szabad hagyni, hogy egy rosszul elkészített felvétel befolyásolja a megítélésünket.Le
  2. Legyünk következetesek! Ha a közönség előre tudja, hogy mikor várhat friss tartalmat, nagyobb valószínűséggel nézi meg és foglalkozik vele. Növeljünk aktív követői bázist egy közzétételi ütemterv kidolgozásával és annak betartásával.
  3. Hozzunk létre olyan tartalmakat, amelyek alkalmasok mobilon való megtekintésre! Amikor videókat posztolunk, ne feledjük, hogy a közönségünk nagy valószínűséggel mobileszközön tekinti meg őket.
  4. Videók készítésekor ügyeljünk a hangra is!
  5. Legyen promóciós tervünk a videókhoz! Működjünk együtt más felhasználókkal a közönségünk bővítése érdekében. Osszuk meg a híreket különböző típusú videókban és más közösségi platformokon is!