szex es new york szereplok

Kevesebb a szex, de meglepetésből akad bőven az új Szex és New Yorkban

Felkerült az HBO Go-ra a Szex és New York folytatásának, az És egyszer csak... első két része. Megnéztük, és meg is van róla a véleményünk. Lássuk, hogy élnek most az egykori szinglik – vigyázat, spoilerveszély!



Óriási érdeklődés övezte az ezredforduló kultsorozata, a Szex és New York felélesztését. Az első bejelentés után szinte hétről hétre csepegtek az infók, hogy ki lesz benne, és még fontosabb módon, hogy ki nem lesz benne. Embertömegek járták New York utcáit abban reménykedve, hogy belebotlanak a stábba és valamelyik sztárba, hiszen a sorozat egyik főszereplője most is maga New York City. A botrányok sem kerülték el a rebootot, viszonylag korán kipattant a hír, hogy a Samanthát alakító Kim Catrall teljesen elzárkózik attól, hogy újra Sarah Jessica Parkerrel forgasson, ami az utóbbi évekbeli médianyilvános viszályuk után senkit nem lepett meg. Legutóbb Mr. Big, azaz Chris Noth nyilatkozott a témában, miszerint ő Catrallt is nagyon kedveli és csodálatos színésznőnek tartja, de egyértelműen Sarah Jessica Parker mellett állt ki, szerinte Catrall állításával ellentétben senki sem viselkedett vele csúnyán.

De lássuk az új részeket!

and just like that

Fotó: HBO

Már reggeltől megnézhető a két első, egyenként kb. 40 perces rész, amiből összesen tíz darab lesz.

Rögtön az első jelenetben láthatjuk a Samantha nélkül foghíjas bandát, ahogy a New York-iak kedvenc szokását űzve egy étteremben várnak a bejutásra. Az évad a koronavírus utáni világban játszódik, ahol már túl vagyunk a távolságtartáson és a könyökpacsin, de az emlékek még mindenkinek frissek, ahogy a kézfertőtlenítésről sem szoktunk le. Még meg sem szoktuk az új arcukat – illetve nyilván nem új az arcuk, de a nézők lelki szemei előtt a 30-as barátnők jelennek meg a sorozat említésekor, és azóta bizony eltelt húsz év –, és máris belebotlanak Bitsy von Muflinba, egy korábbi mellékszereplőbe. Ez előrevetíti, hogy mit várhatunk: a nosztalgiára éhező rajongók kiszolgálását, akik minden utalásnak és eredeti szereplőnek rettentően örülnek. Az epizódok során több olyan arc is felbukkan, akinek a nevére nem feltétlenül emlékszünk már, de az agyunk hátuljában a Szex és New York univerzumának részeként raktároztuk el, ezáltal is erősítve a családias hangulatot.

Nem húzzák sokáig a Samatha-kérdést sem: Bitsy von Muflin a második levegővételnél már hiányolja is a negyedik muskétást. A barátnők válasza először csak ennyi: "Nincs velünk", amire Bitsy mindjárt a legrosszabbat feltételezi, de villámgyorsan kiderül, hogy Samantha Londonban van, dolgozni. Kicsit később további infómorzsákat kapunk: Carrie kirúgta mint sajtóst, mivel nem ment jól a könyvbiznisze, amire Samantha megsértődött és felszívódott. Úgy tűnik ugyan, hogy gyorsan és könnyedén letudták ezt a kellemetlen helyzetet, hiánya azonban fájdalmas kérdőjelként megjelenik néha.

Az intenzív első perc után kényelmesen süppedünk vissza a három nő szokásos hétvégi brunchának csacsogásába.

A harmadik percnél el is hangzik a reboot jelmondata Miranda mint rezonőr szájából: "We just can't stay who we were. There are more important issues in the world than trying to look young.", azaz 'Nem maradhatunk mindig ugyanazok. Vannak fontosabb dolgok az életben annál, hogy megpróbáljunk fiatalnak tűnni.'
Ígéretes kezdet!

Továbbra sem győzzük kapkodni a fejünket, az írók igyekeznek bennünket uptade-elni, hogy mi az új normális hármuk életében. Miranda fia, Brady tinédzser és van barátnője, Miranda újra beiratkozott az egyetemre egy emberi jogi mesterképzésre. Carrie instázik és van egy podcastja, Charlotte pedig teljes munkaidős "helicopter mom"-ként pörög a gyerekei iskoláztatása és a socialite-ok világában. Az új szereplőt, Lisát (Nicole Ari), akit a híresztelések szerint Samantha helyett hoztak be pótkeréknek, Charlotte mutatja be a többieknek, mert a gyerekeik egy iskolába járnak. Lisával azonban nem egy szexmániás, szókimondó karaktert hoznak be, inkább "black Charlotte"-ként emlegetik.

Bár a mozifilmek megpendítették a gyermektelenség kérdését, Carrie és Mr. Big házassága látszólag tökéletes: Carrie megtanult főzni (!), és a karantén óta ábécésorrend szerint hallgatják a lemezeket a gyönyörű lakásukban egy pohár borral a kezükben, hétvégente pedig a Hamptonsban pihengetnek.

Túl idilli, nem?

A korszellem

Rengeteg kritika érte az eredeti sorozatot szexista, homofób és egyéb nem polkorrekt megnyilvánulása miatt. Egyesek szerint nemcsak a Szex és New York, de több korabeli közönségkedvenc, mint a Jóbarátok is rosszul öregedtek, és bár semmi olyan nem hangzott el ezekben a sorozatokban, ami akkoriban sértőnek számított volna, ma már egyértelműen nem kerülhetnének adásba. Az új részek küldetése ezen javítani, több színesbőrű szereplőt is beválogattak, és a barátnők szemmel láthatóan rettentően igyekeznek magukat helyesen kifejezni a cancel culture rémének árnyékában, amivel néha már a ló túloldalára is átesnek – mindezt teljesen életszerűen, ahogy az 50-es generáció próbálja bukdácsolva elismerni és támogatni a feminizmuson túli egyenjogúsági harcosokat.

Érdekes látni, hogy ami a 90-es évek végén szókimondó és bevállalós volt, azt mára szinte már a megszokottnál is kevesebb.

Carrie új főnöke, egy podcaster (Sara Ramirez) "előveszi" szégyenlőssége miatt Carrie-t, azt a nőt, akinek forradalmi szexrovata felrázta nemcsak a a 90-es évek végének New Yorkját, de világszerte a nők egy egész generációját.

A stílus

A nyitáskor a divatdiktátorokra a maximalizmus jellemző: erős színek, rengeteg kiegészítő (egy alkalommal Carrie-n egyszerre két kistáska volt), kalapok, óriási nyakláncok. Természetesen most is kapunk gardróbjelenetet Carrie szobányi ruhatárolójában, ahol szerelmesen pillant a drága darabjaira, és igen, még az esküvői cipő is előkerül és meglehetősen szentimentális pillanatokat kap ismét. A néha már papagájszerűen felöltöztetett barátnők és elegáns lovagjaik mellett azért itt is feltűnik a korszellem változása: a Charlotte és Rose közt zajló ősöreg "nem akarja a tinilányom felvenni a virágos ruhát" mellett az afroamerikai és nem bináris kultúra külsőségeire is reflektálnak. Az első rész színes optimizmusa után azonban a második résztől az idillből lassan átcsúszunk a valóságba, és ezzel a világ és a ruhák is kifakulnak kissé.

A stylingjáról híres sorozat ezúttal is tesz a konvenciókra: nem hódol be az "öltözködj a korodnak megfelelően" szomorú szokásának, de a Hollywoodban szokásos nevetséges fiatalítás bűnjébe sem esnek bele.

Persze azért ez még mindig a tévé: mindeninek mindig tökéletes a haja és drága a ruhája, a gyönyörű lakásokról már nem is beszélve.

És egyszer csak beüt a valóság

carrie bradshaw

Fotó: HBO/in.hu

Vigyázat, innentől lelövünk néhány fontos eseményt, csak az olvassa tovább, aki ezt nem bánja.


Big szívrohamot kap az első rész végén, és Carrie karjai közt hal meg. Utalnak a részben Big szívproblémáira, de a többiek egészségügyi gondjai is előkerülnek (Steve például hallókészüléket visel), ám még így is óriási sokként érkezik Carrie további életének legnagyobb katalizátora, a férje halála. Aki figyelmesen követte a forgatást övező híreket, azt nem sokkolta ez az esemény, mivel kiszivárogtak fotók a kamera előtt más férfival csókolózó Carrie-ről, de senki nem akarta igazán elhinni, amire minden jel utalt. Még a legrealistábbak is remélték, hogy nem fogják egy tollvonással eltüntetni a színről az alapsorozat egyik főszereplőjét, aki körül mind a hat évad forgott, de: "És egyszer csak, Big meghalt."

Mi van a többiekkel?

Anthony, akit Charlotte első esküvőjének szervezőjeként ismertünk meg, most saját üzletet vezet, kovászolt kenyeret süt (mi mást...) egy kizárólag dögös pasikat foglalkoztató pékségben, ahol a jóképű alkalmazottak ki is szállítják a kenyeret. Elég ütős ötlet! Férje, Stanford, akivel a frigy már az egyik mozifilmben köttetett, továbbra is üdítően színes ruhákban teszi oda nem illő kommentjeit. A sorsáról egyelőre nem tudunk sokat, viszont utólag derült ki a nyilvánosság számára, hogy az őt alakító Willie Garson már a forgatáson is súlyos beteg volt, és még a premier előtt elhunyt, így utolsó alakításában ismét legikonikusabb szerepét vehette fel.

Szerintünk a sorozat

Úgy tűnik, a sorozat alkotója, Michael Patrick King az új részekben sem tudta elképzelni Carrie-t egy olyan világban, ahol a gondolatai nem a férfiak körül forognak. Mivel Biggel való kapcsolati drámáját meglehetős alapossággal kivesézték már az eredeti szériában és az azt követő filmekben (Még az oltár előtt faképnél hagyás is megvolt!), így nem láttak más lehetőséget az új kezdetre, mint Biggel együtt kiradírozni a boldogságot és a kényelmet Carrie életéből.

Ettől eltekintve az új részek összességében óvatosak, mindenkinek kedvezni akarnak vele – de ez jellemző a mostanában felkapott reboot műfajára úgy általában, ráadásul Samantha hiánya és Big halála után a készítők nem is merték volna még jobban magukra haragítani a rajongókat. Szerencsénkre mindezt a sorozattól megszokott emberközeliséggel, humorral és stílussal teszik, és nyoma sincs az első két részben a nem túl jól sikerült mozifilmek túlkapásainak. Csípős beszólásokra, iróniára és mindannyiunk életét érintő problémák egészen realisztikus megjelenítésére számíthatunk – stílusos kiszerelésben, néhány koktéllal, méltóságteljesen őszülve.

Nyitókép: HBO/in.hu