Pezsgőspoharak rózsaszín háttéren.

Kevesebbet isznak a britek az infláció miatt

Szinte minden pezsgő eladása visszaesett a növekvő infláció miatt a brit szupermarketekben.

Jelentősen megemelkedett a pezsgő ára Nagy-Britanniában az elmúlt időszakban, így nem csoda, hogy egyre kevesebb fogy belőle. Az új adatokból kiderül, hogy ennek következtében az Egyesült Királyság szupermarketjeiben kapható pezsgők közül szinte mindegyiknek visszaesett az eladása, számol be róla a Hamu és Gyémánt.

A Veuve Clicquot, a Moët, a Bollinger és a Laurent-Perrier átlagára 14 százalékkal, 15 százalékkal, 12 százalékkal és 12 százalékkal emelkedett – literenként 54,90, 48,89, 54,08 és 52,91 fontra. A Veuve esetében ez literenként 6,68 font emelkedést jelent.

A Grocer ágazati magazin jelentése szerint a brit ivók vagy a megfizethetőbb pezsgőre, vagy más pezsgőfajtákra váltottak. A Veuve Clicquot 16,7 százalékot veszített így piaci részesedéséből, 7 millió fonttal 35,1 millió fontra, a Moët & Chandon 10,7 százalékkal 51,1 millió fontra, a Bollinger 16,2 százalékkal 24,4 millió fontra, a Laurent-Perrier pedig 7,3 százalékkal 25,9 millió fontra esett vissza.

A jelentésből az is kiderül, hogy a Taittinger 700 ezer fonttal tudta növelni értékét, de ez csak az átlagár 10 százalékos emelkedésének köszönhető.

A megfizethetőbb pezsgőmárka, a Lanson, amelyet idén átlagosan 43,43 font/liter áron értékesítettek, 10,7 százalékkal 36,3 millió fontra növelte értékét, bár ez elsősorban az árak emelkedésének köszönhető, az eladások mindössze 2,8 százalékkal nőttek.

A jelentés azt követően készült, hogy néhány brit pezsgőtermelő fellendült, amikor a sussexi borok saját hivatalos megjelölést kaptak, amelynek célja, hogy garantálja minőségüket és földrajzi származásukat.

A különleges státusz odaítélésének célja, hogy a sussexi borokat, amelyek között számos pezsgőfajta is megtalálható, a Champagne-ban, Riojában és Toscanában termelt borokkal egyenrangúvá tegyék.

Nyitókép: Shutterstock