Ez 2022 legnépszerűbb szépségápolási márkája
Keely Gough, a LookFantastic ügyvezető igazgatója nyilatkozatában úgy fogalmazott, hogy 2022 a felfordulás és a bizonytalanság éve volt, és a gazdasági kihívások és a megélhetési költségekkel kapcsolatos nyomás miatt azt látják, hogy a fogyasztók a bevált márkák megfizethető luxusermékei felé fordulnak alapvető szépségápolási igényeik kielégítésére.
„Az olyan platformok, mint a TikTok és az Instagram továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszanak a szépségápolási trendek irányításában és a vásárlási szokások alakításában – legyen szó a legújabb innovációk, a tudományosan alátámasztott összetevők vagy a szépségápolási rutint javító, időt és pénzt megtakarító új trükkök iránti keresletről.”
Charlotte Tilbury a legjobb szépségápolási márkák és a legjobb sminktermékek élén 2022-ben
A Flawless Filter és a Contour és Blush Wands termékeiről híres Charlotte Tilbury 2022-ben a top szépségmárka helyét foglalja el. A többek között Madison Beer, Hailey Bieber és Khloé Kardashian által kedvelt szépségmárka 450 000 átlagos havi keresést gyűjtött be, míg a #charlottetilbury hashtag 1,3 milliárd globális megtekintést tudhat magáénak a TikTok-on, a híres rúzsárnyalatára utaló #charlottetilburypillowtalk pedig 18,6 millió megtekintést ért el.
A második helyen a MAC végzett 165 000 átlagos havi kereséssel és 3 milliárd megtekintéssel a TikTok-on, míg a harmadik helyen a Clinique áll 110 000 havi kereséssel. A sminkmárka 2022-ben Black Honey nevű rúzsával vírusos terjedésnek indult, melynek hatására a #Blackhoney hashtag a TikTok-on több mint 94,8 millió megtekintést kapott.
Az idei év legnépszerűbb bőrápolási márkája a The Ordinary volt, havi 135 000 átlagos keresést ért el, míg a #theordinary hashtag 1,7 milliárd megtekintést generált a TikTok-on. A bőrápolási márka népszerűsége a koronavírus-járvány okozta lezárások alatt indult nagyobb növekedésnek, mely 2022-ben is folytatódott, a #theordinarypeelingsolution hashtag 35,1 millió megtekintést ért el a TikTokon.
A második helyen a CeraVe áll, havi átlagosan 90 500 kereséssel, miután tisztítója vírusszerűen terjedt a TikTok-on. A #ceravecleanser hashtag 8,9 millió megtekintést ért el a platformon. A harmadik helyen a La Roche-Posay végzett 90 500 kereséssel, SPF 50 Invisible Fluidja pedig szintén nagy kedvenc lett, a #larocheposayspf hashtag 2,3 millió megtekintést ért el.
A legtöbbet keresett bőrápolási összetevő tekintetében a szalicilsav végzett az első helyen, megelőzve a kollagént, a retinolt, a hialuronsavat és a C-vitamint.
Top szépség- és bőrápolási trendek 2022-ben
A megemelt és telt szemöldököt eredményező szemöldök laminálás volt a legnépszerűbb az Instagramon havi 49 500 átlagos kereséssel, míg a #browlamination hashtaget 1,3 milliárdan nézt
A második legnépszerűbb szépségtrend a microblading volt, havi 49 500 átlagos kereséssel az Instagramon, míg a harmadik helyen a szempillák növekedését serkentő szempillaszérumok végeztek 12 100 átlagos kereséssel és 429,5 millió megtekintéssel a TikTokon a #lashserum hashtag segítségével.
A negyedik helyet a szappanozott szemöldök, egy olyan szemöldök trend szerezte meg, amelyet a szépségápolók a körteszappan segítségével indítottak el, hogy feljebb tolják a szemöldöküket, és egész nap a helyén tartsák, míg az ötödik helyet az Euphoria című népszerű sorozat ihlette smink szerezte meg.
A LookFantastic kutatása hozzáteszi, hogy a testápolás volt 2022 legnépszerűbb bőrápolási trendje, és egyre népszerűbbnek bizonyultak az olyan bőrápolási rutinok összetevői, mint az AHA-k, BHA-k és a hialuronsav. Az idei év második legnagyobb bőrápolási trendje a dermaplaning kezelés volt, egy olyan technika, amely egy kis borotva-szerű eszközzel kaparja le az elhalt bőrt és a szőrszálakat az arcról, sima és puha felületet hagyva maga után. Ez a trend 2,4 milliárd megtekintést ért el a TikTok-on.
A harmadik helyen az arcot megformálni és kontúrozni segítő Gua Sha végzett, míg a egyedik helyen az ajakradírozás, az ötödik helyen pedig a pattanások elleni tapasz áll.
„Jövőre a környezetbarát termékek, például az újratölthető csomagolások iránti kereslet növekedésére számítunk, valamint az „öngondoskodó” termékek előtérbe kerülésére, mivel a fogyasztók egyre inkább olyan termékekbe és márkákba fektetnek, amelyek felüdülést nyújtanak és támogatják saját jóllétüket”
– tette hozzá Gough a 2023-as szépség- és bőrápolási trendekkel kapcsolatban.
Nyitókép: Shutterstock