
Ezért készíts fotókat, mielőtt kijelentkezel az Airbnb-szállásról
Ha utazásaink során Airbnb-szállásokat választunk, az általános tanács az, hogy mindig nézzük meg a házigazdáról írt véleményeket. Sajnos azonban még ez sem feltétlenül garancia arra, hogy a szállásadó nem talál egy kiskaput, amivel megrövidítheti a turistát.
Gary Leff, a View From the Wing utazási blog munkatársa szerint egyre gyakoribb, az Airbnb-n megjelenő probléma, hogy a házigazdák megpróbálnak több pénzt kicsikarni a vendégektől a tartózkodásuk befejezése után, mindezt csak azután, hogy a vendég (feltehetően) pozitív értékelést hagyott, vagy eltelt az értékelési időszak.
Az egyik ilyen esetben egy Airbnb vendéget további 500 dolláros takarítási díjjal sújtottak az eredeti takarítási díjon felül, mivel a szállástulajdonos azt állította, hogy a vendég cigarettázott az otthonában. Ehhez a házigazda cigarettacsikkeket tett egy kávéscsészébe, és elküldte az arról készült képeket az Airbnb-nek. A vendég azt állította, hogy nem dohányosok és soha nem is voltak dohányosok partnerével.
„[Az Airbnb] támogatta a házigazdát és a megrendezett fotóit. Nem fogok 500 dollárt fizetni olyasmiért, amit nem tettem és nem is tennék. Volt már valakinek dolga ilyesmivel, vagy van valami tanácsa? Sajnos már a távozásom után pozitív véleményt írtam, mielőtt több mint 24 órával később megkaptam volna a visszatérítésre vonatkozó e-mailt. A profilomban írtam egy értékelést. De nem tudtam rájönni, hogyan lehet visszacsinálni a pozitív hozzászólásomat”
– írta a vendég.
Nem ő az egyetlen, akivel ilyesmi történt, mások is hasonló történetekről számoltak be. Volt, aki azt írta, hogy a szállásadója azt állította, hogy füvet szívtak az ingatlanban, és extra pénzt kért a mélytisztításért, percekkel azután, hogy a vendégek pozitív értékelést adtak róla.
Más azt állította, hogy egy házigazda hat héttel a tartózkodásuk vége után további pénzt próbált kicsikarni a konyhai munkalapok állítólagos megrongálódása miatt. Az ilyen történetek megszaporodása miatt egyre több vendég készít fotókat és videókat, mielőtt elhagyná a szállást.
Ez a bizonyíték szempontjából fontos, mivel ha a helyzet végül közvetítőt igényel, azt kérni fogja a vendégtől a fényképeket. Ebből a célból érdemes fotókat készíteni már érkezéskor, például a meglévő károkról és távozáskor is, annak bizonyításaképp, hogy az ingatlant kellőképpen kitakarították és rendben hagyták távozás előtt.
Emellett fontos még a biztonság érdekében, hogy csak az Airbnb valódi közvetlenül oldalán kommunikáljunk és végezzünk minden tranzakciót, soha ne utaljunk át pénzt a házigazdának máshol.
Nyitókép: Unsplash