
Ez az első dolog, amit a légiutas-kísérők észrevesznek az utasokon beszálláskor
Már köszönéskor megállapítják.
Talán már te is elgondolkodtál azon, hogy vajon mire gondolhat a repülőgép személyzete, amikor felszállunk a repülőgépre és köszönünk nekik. Duygu Eren Tosya, a Turkish Airlines kabinfőnöke a Travel + Leisure-rel osztotta meg erre vonatkozó válaszát.
„A repülőgépre való felszálláskor a Turkish Airlines légiutas-kísérői örömmel mosolyognak, és a róluk ismert barátságos török vendégszeretettel üdvözölnek, de emellett számos fontos tényezőt is elemeznek, amelyek hozzájárulhatnak a repülés közbeni élményhez. Azonosítják azokat az utasokat, akik vészhelyzetben segítséget nyújthatnak, valamint azokat az utasokat, akiknek vészhelyzetben további segítségre lehet szükségük, például idős vagy sérült embereknek.”
Tosya szerint a személyzet tagjai arra is figyelnek, hogy azonosítsák azokat az utasokat, akik esetleg ideges repülők, és szükségük lehet bátorító szavakra.
„Összefoglalva: az első számú dolog, ami mindig az agyukban jár, az az, hogy minden egyes utast biztonságban tudjanak tartani attól a pillanattól kezdve, hogy belépnek a repülőgépre, egészen a leszállásig. A világszínvonalú vendégszeretet és az utasokkal való barátságos interakciók csak ráadásként járulnak hozzá a munkához.”
Néhány személyzet-tag a Quora nevű online tudáspiacon további észrevételeket osztott meg azzal kapcsolatban, hogy mit vesznek észre az utaskísérők az utasokon, amikor felszállnak a gépre.
Először repülő vagy szorongó utas
Kimberly Sullivan légiutas-kísérő elmondta, hogy mindig szemmel tartja az első alkalommal érkező utasokat:
„Már abból is felismerjük, hogy tapasztalt utasok-e, ahogyan felszállnak a gépre. Ha feltartják a folyosót és csőlátásuk van, akkor tudjuk, hogy újonc utasok.”
Milyen a vészhelyzetben való cselekvőképességük?
A 27 éves repülési tapasztalattal rendelkező Janice Bridger légiutas-kísérő több dolgot is megosztott, amire ő figyel, de elsősorban azokat az embereket keresi, akiknek vészhelyzetben segítségre lehet szükségük.
„Figyelek az olyan apróságokra, amelyek kizárhatnak valakit abból, hogy a kijárati sorban üljön. Képesnek kell lenniük fizikailag felemelni egy nehéz fedélzeti nyílást (akár 30 kilót) vagy kinyitni egy nehéz ajtót. Hasonlóképpen, ha nem értik az angol nyelvet, nem érthetik a parancsokat. Nem tudják elolvasni a kijáratok nyitására vonatkozó utasításokat sem.”
Ez is érdekelhet: Ezeket fogyaszd repülés előtt, hogy gondtalan utad legyen
Ha részeg vagy beteg
Nuralia Mazlan, aki az Air Asia légiutas-kísérőjeként tüntette fel magát, elmondta, hogy mindig figyelnek az ittas utasokra.
„Mert leggyakrabban az ilyen emberek azok, akik nagyobb valószínűséggel okoznak gondot a fedélzeten.”
Képes-e nehéz tárgyakat emelni?
Bridger megjegyezte, hogy gyakran keres olyasvalakit, aki fittnek tűnik, arra az esetre, ha szüksége lenne az extra erőre.
„Ha látok valakit, aki izmos, erős, fizikailag fitt, megjegyzem az arcát, és azt, hogy hol ül. Ezt a személyt erőforrásnak tekintem. Abban az esetben, ha például valaki megtámadna, ezek az emberek azok, akikhez fordulhatok. Ha úgy tűnik, hogy feszült helyzet alakulhat ki, privátban és diszkréten megkérdezem az egyik ilyen embert, hogy szükség esetén hajlandó lenne-e segíteni nekünk. A segítség magában foglalhatja egy engedetlen utas megfékezését vagy lefogását. Reméljük, hogy erre soha nem kerül sor, de felkészülünk arra az esetre, ha mégis megtörténne.”
Nyitókép: Shutterstock