A világ legrövidebb repülőútja csak másfél percig tart – és nincs is messze tőlünk

A világ legrövidebb repülőútja csak másfél percig tart – és nincs is messze tőlünk

A világ legrövidebbnek számító repülőútja Guinness-rekordot is elért, és a tényleges repülési idő volt, hogy az 53 másodpercet is elérte.


A skót Orkney-szigetek két szigete között közlekedik a világ legrövidebb repülőútja, amely Guinness-rekordot ért el. Míg a világ leghosszabb járata a New York-i JFK repülőtér és a szingapúri Changi repülőtér között van, a világ legrövidebb járata átlagosan mindössze másfél percig tart.


A Loganair által üzemeltetett járat Westray és Papa Westray között közlekedik. Az útvonalon a menetrend szerinti járatok mindössze másfél percesek, de a tényleges repülési idő inkább az egy perchez közelít. A repülés sebessége gyorsabb, mint amennyi idő alatt a legtöbb repülőgép eléri az utazómagasságot.


Ha már rövid járatok: 5 hiba, amit az utazók a rövid repülőjáratokon elkövetnek


A leggyorsabb repülés rekordja 53 másodperc volt, melyet Stuart Linklater pilóta repült. A pilóta több mint 12 000 alkalommal repült a rövid útvonalon a 2013-as nyugdíjba vonulása előtt. A repülők körülbelül 3 kilométert tesznek meg a víz fölött, ami szinte ugyanolyan hosszú, mint az edinburgh-i repülőtér kifutópályája.

Az útvonal 1967-ben indult először, és azóta folyamatosan a Loganair üzemelteti. A járatok naponta közlekednek mindkét irányba, kivéve szombatonként, amikor csak Westray-ről Papa Westray-re közlekednek. Az útvonal egész évben fontos utazási lehetőséget biztosít Papa Westray mintegy 70 lakosa számára. Az év bizonyos időszakaiban azonban a járatok népszerűek a turisták és az egynapos kirándulók körében, akik szeretnék megtapasztalni ezt az egyedülálló utazást.


Természetesen ezek a repülők nem átlagos méretűek. Az utasok egy apró gépre szállnak fel, amely inkább egy lakóautóhoz hasonlítható, ugyanis mindössze 10 üléssel rendelkezik.

Azok az utasok, akik az első négy sorban foglalnak helyet, közelről láthatják a gépet vezető pilótát. A járat utasai azonban nem választhatják meg, hogy hol üljenek a fedélzeten. Ehelyett az üléskiosztást általában a súly alapján határozzák meg, hogy segítsenek stabilizálni a kis repülőgépet.

Nyitókép: Unsplash

(Express)