egy légiutas-kísérő ételeket szolgál fel

Így választják ki a légitársaságok a fedélzeti snackeket – mi is beleszólhatunk

Egy hosszabb repülőút során jól jönnek a fedélzeten kapható rágcsálnivalók. De vajon ki választja ki, milyen nassolnivalók közül válogathatunk a járatokon?


A United Airlines elmondta, hogy az étel- és italkészítő és az ügyfélélményért felelős csapatok együtt dolgoznak az rágcsálnivalók kiválasztásán. Sok lehetőség nagyban függ az ügyfelek visszajelzéseitől, de a csapatok figyelembe veszik a népszerűséget és a diétás igényeket is.

Ez is érdekelhet: Ennél a légitársaságnál ehetjük a legjobb ételeket a repülőn

Tiffanie Johnson, a United Airlines légiutas-kísérője azt mondja, hogy általában a repülőszemélyzet kóstolhatja meg először a leendő snackeket, de végül a vállalat dönti el, hogy melyiket mutatják be ténylegesen az ügyfeleknek.

A Unitednél például a stroopwafel (holland szirupos ostya) visszatérését különösen jól fogadták az utasok. Johnson az ügyfelek életkora alapján is megfigyelt egy tendenciát a snackek preferenciáiban.

„Az idősebb közönségünk inkább a sós snackek, például a perecek felé húz. A fiatalabbak pedig az édeseket szeretik, mint például a stroopwafel.”
nasik a rep\u00fcl\u0151g\u00e9pen

Fotó: Shutterstock

A Delta AirLinesnál a fedélzeti kiszolgáló csapat választja ki az összes snacket. Ezt a vásárlói meglátások alapján teszik, és mindig arra törekednek, hogy az édes és a sós lehetőségek egyensúlyban legyenek. Ezért van az, hogy például a kekszeket sós rágcsálnivalóval kínálják.

Az íz és a preferenciák mellett a snackek kiválasztásakor a másik fontos szempont a mennyiség. A szállítóknak rendelkezniük kell a nagyszámú vásárló (a Delta esetében évi 200 millió) kiszolgálásához szükséges infrastruktúrával, és a logisztikának is meg kell felelnie az évente szükséges folyamatos rágcsálnivaló-szállításoknak. Még ha egy snacket szeretnek is az utasok, az is kikerülhet a rotációból, ha a szállító működése nem megfelelő.

Minden légitársaságnál van közös pont: az ügyfelek visszajelzései fontosabbak, mint gondolnánk, különösen, ha arról van szó, hogy mit kínálnak a repülőn. Johnson szerint a visszajelzések valóban sokat számítanak, mivel segítenek megelőzni, hogy az ügyfeleknek olyan snackeket kínáljanak, amelyek nem tetszenek nekik.

„A cégnél eltöltött 10 évem alatt még nem láttam olyat, hogy az emberek kollektíven nem szerettek volna egy bizonyos snacket. Több olyan utast láttam, aki azon háborodott fel, hogy már nem szolgálunk fel egy bizonyos snacket, amit szeretett”

– mondja.

(Travel+Leisure)

Nyitókép: Shutterstock