Te tudod, miért kell nyitva tartani fel- és leszálláskor a napellenzőket a repülőn?
Ha te is gyakran teszel meg nagyobb távokat, biztos ismersz pár trükköt a repülőn. Bepakoltad a poggyászodat és elhelyezkedtél a legjobb ülésen a repülőn, utána már csak reméled, hogy minden simán fog menni.
De van egy dolog, ami minden egyes járaton megtörténik, és mégis sokan nem értik: amikor a légiutas-kísérő arra kér, hogy a felszállás és leszállás alatt tartsd nyitva a redőnyöket. Függetlenül attól, hogy nappal vagy éjszaka utazol, ezt az óvintézkedést már mindannyian megszoktunk.
És bár ez megzavarhatja az utolsó húsz perc alatti szundikálásodat, mielőtt megérkezel a célállomásodra, valójában nagyon egyszerű az oka.
A Flight Safety Foundation képviselője elmagyarázta, hogy az egésznek a biztonsághoz van köze − írja a Marie Claire.
Biztonsági szempontból a nyitott árnyékolók javítják a helyzetfelismerést. Például egy vészkiürítés során a légiutas-kísérőknek vagy az utasoknak ki kell látniuk, hogy eldönthessék, biztonságos-e kinyitni a vészkijáratot. Nem engedhetnek ki a szárny fölötti kijáraton kiküldeni, ha az adott oldalon lévő hajtómű még mindig működik vagy ég.
Fotó: Shutterstock
Ezért is kérik, hogy tegyük vissza az ülést függőleges helyzetbe, hajtsuk le a tálcát, és tegyük a táskákat az ülés alá vagy a fejtető fölötti rekeszekbe annak érdekében, hogy a folyosók és az üléssorok akadálymentesek legyenek, ha vészhelyzeti evakuációra lesz szükség.
Az FAA − a Szövetségi Légügyi Hivatal − szerint minden repülőgépet 90 másodpercen belül vagy annál rövidebb idő alatt kell evakuálni. Ezért, mivel kevesebb mint két perc áll rendelkezésre a repülőgép kiürítésére, a légiutas-kísérőknek biztosítaniuk kell, hogy a kijáratok szabadok legyenek, és az utasokat nagyon gyorsan biztonságba helyezzék.
Az ablakredőnyök kinyitása csak egy nagyon kis része a hosszú előkészítési folyamatnak. A fel- és leszállás kritikus időszaknak számít a légi közlekedésben, ezért kérnek minket arra, hogy nyissuk ki az ablakredőnyöket. Így abban a ritka esetben, ha valami baj történik, a dolgok előre készen állnak, így az utaskísérő személyzet könnyen evakuálhatja az utasokat.
Nyitókép: Shutterstock
- Mit tesz valójában a testeddel egy hosszú távú repülőút? ›
- 6 dolog, amit mindenképp tegyél be a kézipoggyászodba repülés előtt ›
- Eltörlik a repülőre felvihető folyadék 100 ml-es limitjét — mi a csapda? ›
- Ezek a legbiztonságosabb ülések egy repülőgépen baleset esetén ›
- A repülő mód használatának valódi oka nem az, amit sokan hisznek ›