egy hátizsákos pár a repülőtéren nevet

Ezeken a repülőutakon utaztunk a legtöbbet 2023-ban

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legfrissebb adatai szerint idén ősszel a nemzetközi légi forgalom elérte a járvány előtti állapot 98,2 százalékát. Ez azt jelenti, hogy a világ polgárai szinte ugyanolyan buzgalommal utaznak szerte a világban, mint 2019-ben.


Minden egyes nappal fejlődik a fellendülés, és 2024 végére vissza kell érnünk a 2019-es szintre

− mondta az AFAR-nak John Grant, az OAG globális utazási iparági adatszolgáltató vezető elemzője.

Az égbolt ismét forgalmas, de hova megy mindenki? 

Az OAG nyilvánosságra hozta azokat a légi útvonalakat, amelyeken idén a legtöbb utas fordult meg (a repült utasférőhelyek száma alapján táblázatba foglalva). A 2023-as listán számos olyan repülőtér-páros szerepel, amelyek a koronavírus-járvány előtt is az élen jártak, de van néhány figyelemre méltó változás is.

A világ legforgalmasabb nemzetközi légitársasági útvonala 2023-ban a malajziai Kuala Lumpur és a szingapúri Changi közötti útvonal lett 4,9 millió ülőhellyel, amely négy évvel ezelőtt még a második helyen állt.

egy utas \u00e1tny\u00fajtja a rep\u00fcl\u0151jegyeit a boardingn\u00e1l

Fotó: TGetty Images

Ezen adatok ismerete segíthet az utazóknak. Amikor például megfizethető repülőjegyeket keresünk, a több járatot kínáló útvonalak jellemzően versenyképesebbek is − ami azt jelenti, hogy ezeken az útvonalakon valószínűleg kedvezőbb árakat találunk.

A lista következőképpen alakult:

  1. Kuala Lumpur, Malajzia és Szingapúr-Changi között: 4,9 millió ülőhely
  2. Kairó, Egyiptom és Dzsidda, Szaúd-Arábia között: 4,8 millió ülőhely
  3. Hongkong és Tajpej, Tajvan között: 4,6 millió ülőhely
  4. Szöul Incheon, Korea és Oszaka Kansai, Japán között: 4,2 millió ülőhely
  5. Szöul Incheon − Tokió Narita, Japán: 4,15 millió ülőhely
  6. Dubaj, Egyesült Arab Emírségek − Rijád, Szaúd-Arábia: 3,99 millió ülőhely
  7. Dzsakarta, és Szingapúr-Changi között: 3,9 millió ülőhely
  8. New York City − London Heathrow : 3,88 millió ülőhely
  9. Bangkok, Thaiföld és Szingapúr Changi között: 3,5 millió ülőhely
  10. Bangkok és Szöul Incheon között: 3,4 millió ülőhely
2024-ben valószínűleg további eltolódások is lesznek. Várhatóan újra megjelenik a kínai nemzetközi utazóközönség, amely nagyon szívesen látott vendég lesz Délkelet-Ázsia kulcsfontosságú turisztikai piacain, és ez természetesen nagyobb forgalmat fog generálni

− jegyzi meg Grant, hozzátéve, hogy reménykednek abban, hogy Észak-Amerikában az Északkelet-Ázsiába irányuló forgalom újjáépül, amiből valószínűleg az olyan úti célok, mint Kína, Japán és Dél-Korea profitálnak majd.

Forrás: AFAR

Nyitókép: Getty Images