Brightline vonat

Kétórás vonatút köti össze hamarosan az USA két nagyvárosát

Április 22-én megkezdődött a Las Vegasból Dél-Kaliforniába tartó nagysebességű vasútvonal építése, jelentette be a The Washington Post. A tervek szerint 2028-ra elkészülő vasúthálózat a tengerentúli belföldi közlekedés új dimenzióját jelentheti.


A magántulajdonban lévő Brightline vállalat a Vegas Strip és az attól délre fekvő Rancho Cucamonga nevű Los Angeles-i külváros között tervezi a vasúthálózatát. Előzetes tervek szerint ezt a közel 350 kilométeres utat alig több mint két óra alatt teszi meg majd a járatuk.

Ott fogsz ülni a Brightline-on és nézed majd a féklámpákat az autópályán, majd arra gondolsz, milyen jó, hogy itt ülsz fenn ezen a vonaton. Így lesz ezzel mindenki, akik Los Angeles nagyvárosából Las Vegasba szeretne gyorsan eljutni

– beszélt lelkesedve a projektről Jim Mathews, a Vasúti Utasok Szövetségének vezérigazgatója.

A 12 milliárd dolláros – közel 4,4 billió forintos – program a tervek szerint 2028 elejére készülhet el.

Főképp azért lehet ez a céldátum, mivel éppen abban az évben rendezi majd meg Los Angeles a nyári olimpiai játékokat, így nem árt fejleszteni addig is az infrastruktúrát a régióban.

Ezt is olvasd el! Kiderült, hova érdemes vonatozni a leginkább Budapestről

A Brightline elektromos vonatai mindkét állomásról 45 percenként indulnak majd, illetve a 350 kilométeres út során két további megállót iktatnak még be: a kaliforniai Hesperia és Apple Valley városokban.

Az óránként 299 kilométeres sebességgel haladó vonat akár egy órával is lerövidítheti majd a Vegas és Rancho Cucamonga közötti mostani utazási időt.

Brightline-vonat

Fotó: Shutterstock

A vállalat állomásain számos kényelmi szolgáltatást is kínál utasainak: komfortos ülőhelyek és bárok mellett a prémium utasok számára társalgó is rendelkezésre áll majd. Az utazás során pedig gyors Wi-Fi, valamint a kísérők által kínálgatott harapnivalók és italok várják a vendégeket, olvasható a Robbreport cikkében.

A Brightline egyébként napjainkban is működik, például Miami és Orlando között is üzemeltet útvonalat: idén például 6 millió utas szállítására számítanak. Előrejelzéseik szerint pedig ez a szám egy évtizeden belül – az új szupergyors járataikkal – akár 9,2 millió utasra is felugorhat.

A cég becslései egyébként úgy véli, hogy a friss útvonal nélkül az utasaik 75 százaléka autóval közlekedne a két helyszín között, míg 15 százalékuk repülne. A maradék 10 százalék pedig teljesen lemondana a két nagyváros közötti utazásról.



Nyitókép: Shutterstock