Reptéri menetrendet jelző tábla előtt álló turista

Ezt tartjuk a legfontosabbnak az utazásaink során

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által közzétett 2023-as globális utasfelmérés eredményeiből kiderül, hogy az utasok mely utazási preferenciái domináltak.

A felmérés szerint az utasok számára a legfontosabb, hogy a lehető legegyszerűbb legyen az utazásuk a foglalástól a célállomásra való megérkezésig. Az elsődleges szempont a gyorsaság és a kényelem, az egyszerűség érdekében pedig sokan használják a technológiát.

Emellett kiderült, hogy az utasok az indulási hely kiválasztásakor a hazai repülőtérhez való közelséget (71 százalék) preferálják a jegyárakkal szemben (31 százalék). Ez változást jelent a korábbi évekhez képest, amikor pont a fordított volt a jellemző inkább.

Másik fontos szempont volt még, hogy az utasok 52 százaléka inkább közvetlenül a légitársaságoknál foglaltak, ami az egyszerűsített foglalás és a viteldíjak teljes átláthatóságának szükségességét hangsúlyozza.

A jelentés szerint a fizetésnél az utasok cálja a fizetési mód rugalmasan vkiálasztása volt. Akár a hitel- és betéti kártyák széles körű használatáról (73 százalék), akár a digitális pénztárcák alkalmazásáról, akár a közvetlen banki átutalásról van szó, az utasok számára itt is a legfontosabb, hogy a választott fizetési mód könnyen elérhető és egyszerű legyen.

Ugyanez igaz a repülőtéri folyamatokra is, ahol az egyszerűség mellett a várakozási idő minimalizálása volt a legfontosabb az utasok számára.

Emellett kevesebb időt szeretnének a foglalásokkal tölteni, és gyorsabban szeretnének átjutni a repülőtéren, melynek érdekében egyre inkább hajlandók a biometrikus adatok felhasználásával akár több, az indulás előtti feladatot elvégezni a repülőtereken.

A jelentést kitöltő személyek 74 százaléka szeretné, ha 30 perc vagy annál rövidebb idő alatt jutna el a járdaszegélytől a beszállókapuhoz, ha csak egy kézipoggyásszal utazik. A már említett biometrikus azonosítással egyre többen barátkoznak meg, az utasok 75 százaléka preferálta azt a hagyományos útlevelekkel és beszállókártyákkal szemben, és 46 százalékuk használt biometrikus azonosítót a repülőtéren, – 85 százalékos elégedettségről beszámolva róla.

A felmérés kiemelte továbbá a vízumkövetelmények egyszerűsítésének és a digitális online vízumeljárás előmozdításának fontosságát.

Az eredmények azt mutatják, hogy a bonyolult vízumkövetelmények miatt az utazók 36 százaléka gondolta meg magát azzal kapcsolatban, hogy bizonyos célállomásokra ellátogasson.