Hogy választ úti célt a magyar? Nem, nem az ár alapján
augusztus 07., 2025  ●  Világ  ●  Kovács Emese

Hogy választ úti célt a magyar? Nem, nem az ár alapján

Egy friss kutatás szerint egyre többen az alapján választanak úti célt, hogy mennyire jó képeket lehet készíteni az adott helyszínen és posztolni az Instagramon.

A kutatásból az is kiderül, hogy az utazók 20 százaléka közösségimédia-posztokból merít ötletet, hogy hova menjen nyaralni. Ez egyébként a harmadik leggyakoribb inspirációs forrás, ami az ismerősök ajánlásait (39 százalék) és az internetes cikkeket (34 százalék) követi. Így a posztok már nemcsak a személyes élmények megosztásai, hanem utazási döntések formálói is – derül ki a Groupama Biztosító és az OTP Bank kutatás eredményeiből.

Az utazók több mint harmada (37 százalék) oszt meg rendszeresen képeket a kiruccanásairól, és közülük 56 százalék már az út alatt kiteszi őket. A kutatás alapján minden negyedik utazó számára kifejezetten fontos, hogy az úti cél „posztolható” legyen – vagyis jól mutasson a közösségi médiában – derül ki a haszon.hu cikkéből.

Az egyiptomi piramisok és a Maldív-szigetek az élen

Melyek azok az úti célok, amelyek a legjobban mutatnak az Instagramon?

A jól posztolhatóságban élen járnak az egyiptomi piramisok és a Maldív-szigetek. A sort a párizsi Eiffel-torony, a barcelonai Sagrada Familia, az amerikai Grand Canyon, a görög Szkiáthosz vagy a római Aventinus kulcslyuk folytatják.

Érdekesség, hogy nem a legfiatalabbak (18-29 év közöttiek) posztolnak sokat az utazásaikról, hanem a 30-as korosztály. Ugyanakkor a legfiatalabbak tényleg elsősorban az alapján választanak úti célt, hogy mennyire népszerű a közösségi médiában – idézi a Groupama Biztosító és az OTP kutatását az Economx.

Budapest, mint vonzó úti cél

Az utóbbi időben több felmérés is kimutatta, hogy Budapest is vonzó célpont az utazást tervezőknek. A DiscoverCars.com a legfrissebb kutatásában több mint száz európai várost értékelt különböző szempontok alapján, hogy összeállítsa a 2025-ös nyári szezon legjobb célpontjait a családosok számára. 

A portál figyelembe vette a szállás- és autóbérlés árát, a helyi látványosságokat, az időjárást, valamint a repülővel való megközelíthetőséget is. Jó hír, hogy Budapest az ötödik helyen végzett – így a magyar főváros a családos utazók egyik kedvence 2025-ben.

Nyitókép: Sven Hansche/Shutterstock