Diana Ross a 61. éves GRAMMY-díjátadón a Staples Centerben 2019. február 10-én Los Angelesben

Vége lehet az ageizmusmak a divatban

Ha az Yves Saint Laurent-en múlik, legalábbis biztosan.


Az Yves Saint Laurent 2024-es kampányának legújabb képsorozatában Anthony Vaccarello kreatív igazgató három időtlen személyiséget, Diana Ross-t, Lauren Huttont és Michael Stipe-ot választotta a márka múzsájának.

Az inkluzivitás az iparág élvonalában van, és a korábban jellemző ageizmus kezdett eltolódni az egész iparágban. Egy figyelemre méltó Martin Margiela-korszakot követően egyre több tervező állít idősebb személyeket a kifutóra, ahogy az őszülés is egyre elfogadottabbá, sőt, népszerűvé válik a szakmában.

Az Yves Saint Laurent sem maradt ki ebből. Al Pacino és Pedro Almodovar (akinek a márka filmet készített) nyomdokaiba lépve most a popkultúra ikonján, Diana Rosson a sor, hogy megtestesítse a francia luxusmárka stílusát.

Az énekesnő kölcsönözte arcát David Simsnek, akinek személyes munkássága eddig a Z generáció tagjainak szólt. Az Upside Down, az I'm Coming Out és a Baby Love című számai szintén ódák a nosztalgikus könnyedséghez, amelyre a (divat)világnak kétségtelenül szüksége van.

A márka 2024-es kampányában szereplő másik két híresség Lauren Hutton, az egyik első híresség, aki színészi karriert futott be az Amerikai dzsigoló című 1980-as című filmben, valamint Michael Stipe, filmproducer és az R.E.M. együttes énekese.

Ez a jelenség azt tükrözi, hogy bár az időseknek szükségük van a fiatalokra, ez fordítva is igaz.

„Soha nem láttunk még ennyi fiatalt. Soha nem láttunk még ennyi 'öregfiút' a kifutón. A piaci realitáson túl a befogadást szeretnénk látni, megmutatni, hogy a bizonyos korú emberek rendelkeznek divatkultúrával, és egyesek számára életörömmel”

– mondta elPatricia Lerat, a PLC Consulting márkastratégája a FashionUnitednek a párizsi SS24-es férfi divathétről szóló riportjáról szóló beszélgetésben.