Gucci üzlet kirakata a dallasi Northpark bevásárlóközpontban az Egyesült Államokban

Ikonikus darabokat idéz meg a Gucci bútorkollekciója

Sabato De Sarno bemutatta első bútorkollekcióját, a Gucci Design Ancora-t, amely öt 20. századi darabot ad ki újra olyan tervezőktől, akiknek munkássága hozzájárult ahhoz, hogy Milánó a design fővárosává váljon.


Amikor Sabato De Sarnót 2023-ban kinevezték a Gucci kreatív igazgatójának, azt szerette volna, ha az első kifutó bemutatója a milánói Brera negyed történelmi utcáin zajlik. Ezek a tervek meghiúsultak, amikor egy viharos esőzés miatt a bemutatót beltéren kellett tartani, De Sarno fogadott városa és az olasz stílus időtlensége iránti szenvedélye azonban azóta sem csitult.

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az a tény, hogy De Sarno bemutatja első bútorkollekcióját a márka számára.

De Sarno azonban a projekt kurátorával, Michela Pelizzarival, a PS kreatív ügynökség alapítójával együtt öt 20. századi darabot adnának ki újra.

„A dizájntárgyak mindig is inspirációs forrást jelentettek számomra, különösen, ha ikonokról van szó. 'Felfedeztem őket, megfigyeltem őket, gyűjtöttem őket. Felfedeztem a történeteiket. A Gucci Via Montenapoleone zászlóshajó üzletében a Milánói Design Hét alatt bemutatott kollekció öt fontos darabot tartalmazott Nanda Vigo, Gae Aulenti, Piero Castiglioni, Mario Bellini, Tobia Scarpa és Piero Portaluppi alkotásaiból”

– mondja De Sarno arról a döntésről, hogy a Guccival közösen hozza létre első bútorkollekcióját.

Pelizzari szerint ezeknek a tervezőknek a kiválasztása elválaszthatatlanul összefüggött De Sarno Gucci archívumának korai feltárásával. Abban az időben Sabato megtalálta a márka ikonikus darabjait, és reprodukálta őket a kollekcióban.

„Tehát az „iikon” gondolata fontos volt.”

A termékek megfelelő egyensúlyának megtalálása azonban kihívást jelentett. De Sarno és Pelizzari olyan darabokat akartak bevonni, amelyek fontos szerepet játszottak a 20. századi olasz design kánonjában, de még nem váltak kultikussá vagy inkább népszerűvé a kortárs tájban.

„Fontos volt, hogy olyan darabokat válasszunk, amelyek ikonikusak, de nem szuper híresek. A kultikus termékek nyilvánvalóan mind ikonikusak, de az nem igaz, hogy minden ikonikus darab már kultikus”

– fogalmazott Pelizzari.

Nem meglepő, hogy a Gucci igyekszik megőrizni a tárgyak exkluzivitását. Minden egyes darab megrendelésre készül, és csak egy évig lesz megvásárolható a Gucci weboldalán.

(Wallpaper)

Nyitókép: Shutterstock