Varázslatosan néz ki a Bulgari első Rómában nyitott szállodája
Az Örök városban mostanában soha nem látott fellendülés tapasztalható a luxusszállodák megnyitásában.
Bár sokan Milánóval azonosítják, a Bulgarit, Olaszország vezető ékszergyártóját 1884-ben, Rómában alapították. Így hol máshol, mint az olasz fővárosban nyílt meg júniusban a luxusmárka következő szállodája, a Bulgari Hotel Rome.
Valami újat létrehozni a design szempontjából, teljesen új volt a márka számára.
„Ez az új generáció zászlóshajója, mert a szobák méretétől kezdve az anyagok minőségén át a kézműves munkákig és a személyzet minőségéig minden a következő szintre emelkedett”
– mondta Jean-Christophe Babin, a Bulgari Group vezérigazgatója a Robb Reportnak a római szálloda megnyitóján.
„Számunkra ez egy mérföldkő és fordulópont, ahol a Milánóban született első generációból a másodikba lépünk.”
A Bulgari Róma mellett Tokióban is szállodát nyitott, valamint Miamiban és Los Angelesben is ugyanerre készül.
A római szálloda nyitórendezvényén, melyen többek között Zendaya és Priyanka Chopra is részt vett. 200 drón világította meg az éjszakai égboltot, káprázatos látványt nyújtva az Augustus-mauzóleum felett.
A hotel azonban már önmagában is olyan helyen áll, ami varázslatos. Az 1930-as évek végén felújított, csillogó márványba és aranyba burkolózott épületbe belépve egy életnagyságú, Augustus Caesart ábrázoló ókori márványszobor fogad minket, melyet a Bulgari restauráltatott. A fürdőben található mozaikok a Caracalla-fürdő mintáit utánozzák.
A szálloda hét emeletéb 114 szoba és lakosztály található, amelyeket az ACPV Architects Antonio Citterio Patricia Viel építésziroda díszített, akik a márka növekvő portfóliójának építészeti és belsőépítészeti tervezésével foglalkoznak. A szobáknak lágy, semleges palettát adtak, amelyet színes márvány fürdőszobák hangsúlyoznak, ez a motívum ismétlődik a szövetekben és a dekorációban is. Az októberi hétvégi árak mintája nagyjából 1825 dollárnál kezdődik éjszakánként. A város legdrágább lakosztálya is itt található, amely éjszakánként 40 000 dollárba (majdnem 15 millió forint) kerül. A megnyitásakor az a hír járta, hogy az étteremnek hat hónapos várólistája van, úgy tűnik tehát, hogy a magas árak nem rettentik vissza a vendégeket.
Mint a márka összes szállodájában, az étel- és italprogramot is a Michelin-csillagos séf, Niko Romito vezeti. Az utcára néző kis cukrászdában csokoládékat és süteményeket árulnak. Esténként a tetőtéri bár a város egyik legmenőbb helye, ahol látni és láttatni lehet magunkat.
Kívülről a szálloda együttműködik a vezető helyi utazásszervezővel, az Imago Artis Travelnel, hogy exkluzív élményeket kínáljon, például városnézést vintage Fiat 500-asokkal és mozaikműhelyt az Aventinus hegy tetején.
„Azt szeretnénk, hogy ez a szálloda minden másnál jobban elmerüljön és érzelmekkel teli legyen.Azt hiszem, minden más szállodánál jobban el tudjuk vinni az ügyfeleinket a művészet, a történelem, az építészet, a kézművesség világába, egyszerűen azért, mert ez a mi bölcsőnk”
– fogalmazott Babin.
Hogy a szálloda megéri-e az árát, nem tudni, de aGambero Rosso, a Michelin-kalauz olasz megfelelője, megdöbbentő kritikát tett közzé Romito étterméről, amelyben az ételeket ízetlennek, a kiszolgálást pedig tragikomikusnak nevezte.