Alkoholos üvegek világító háttér előtt

Jócskán megnőtt az alkoholvásárlások száma a pandémia elején

Egy friss tanulmány szerint a WC-papír, a maszkok és a kézfertőtlenítők mellett az alkoholos italok vásárlásának száma is megnőtt a járvány első hullámában.

Az Amerikai Egyesült Államok alkoholeladásainak egy új elemzése szerint a tömény italok és borok pánikszerű vásárlása is jócskán megugrott a koronavírus-járvány kezdetén. A kimutatás szerint a sör értékesítése azonban a legtöbb államban változatlan maradt vagy visszaesett, írja a CNN.

„Fontos megérteni, hogyan változtatják meg az alkoholvásárlási magatartást az olyan események, mint a Covid, mert a súlyos alkoholfogyasztás köztudottan számos társadalmi problémával jár, különösen az otthonokban"

– mondta el Brian Quigley, a tanulmány társszerzője és a Jacobs-i egyetem orvossegédje.

„Az eredményeik alapján átfogóbb politikára lenne szükség az alkohol hozzáférhetőségével kapcsolatban arra vonatkozóan, hogy az „esszenciális" terméknek tekinthető-e. Remélhetőleg ez segíthet a társadalmunknak a túlzott alkoholfogyasztással kapcsolatos problémák kezelésében egy közegészségügyi válság idején"

– tette hozzá Yingjie Hu, a tanulmány társszerzője, a Buffalo Egyetem földrajz tanszékének adjunktusa.

A PLOS ONE folyóiratban szerdán megjelent tanulmány az alkoholizmussal foglalkozó National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism foglalkozó által jelentett havi alkoholeladásokat vizsgálta 2020 márciusa és júniusa között, összehasonlítva ezeket az adatokat 2018 és 2019 azonos hónapjaival. A kutatócsoport több mint 45 millió digitális eszköz névtelen adatait is elemezte, nyomon követve az alkoholt árusító vállalkozások látogatásait.

A tanulmány az Egyesült Államok 14 olyan államának alkoholeladásait elemezte, amelyekre vonatkozóan a szövetségi adatbázis teljes értékesítési adatokat tartalmazott: Alaszka, Arkansas, Florida, Illinois, Kansas, Kentucky, Louisiana, Massachusetts, Missouri, Észak-Dakota, Oregon, Texas, Virginia és Wisconsin.

Az adatok szerint a különböző államokban eltérően preferálták az alkoholt. A söreladások a tanulmányban résztvevő összes államban csökkentek, Kansas, Arkansas és Texas kivételével, csakúgy, mint a bárok és kocsmák látogatása, az italboltok látogatása azonban megnövekedett.

A tömény italok értékesítése átlagosan közel 11 százalékkal nőtt a tanulmányban szereplő összes államban 2020 márciusa és júniusa között az előző évekhez képest. Négy államban, Texasban, Kentuckyban, Virginiában és Missouriban jelentős növekedés volt tapasztalható, a szeszesital-eladások 20-40 százalékkal nőttek ebben az időszakban.

A tanulmányban szereplő államokban a boreladások összességében közel 9 százalékkal nőttek tavaly márciusban, de Arkansasban, Kentuckyban és Virginiában „tartós növekedés” volt tapasztalható júniusig, míg Texasban áprilisban, májusban és júniusban nőtt a boreladások száma.

Texasban, Kentuckyban és Virginiában márciusban, áprilisban, májusban és júniusban folyamatosan nőtt a szeszes italok és a bor értékesítése, ami riasztó jel lehet a problémás alkoholfogyasztásra vonatkozóan – állapította meg a tanulmány, melynek szerzői szerint a kiugrást valószínűleg a koronavírustól való félelem, a társadalmi elszigeteltség, a munkahelyek elvesztése és a bizonytalan jövő okozta.

Nyitókép: Unsplash/ Sérgio Alves Santos