Sejtszinten boldogabbá tehet a bőrápolás?
Az idegtudományban gyökerező új bőrápolási márka, a Neuraé hitvallása szerint nemcsak a krémek felvitelének rituáléja, hanem maguk a termékek révén is feldobja a hangulatot.
A Sisley vezetői, Philippe és Christine d'Ornano a márka laboratóriumaival együtt fejlesztették ki a Neuraé debütáló termékcsaládot, amelyet úgy terveztek, hogy a sejtek szintjétől kezdve mind a kinézetünk, mind a közérzetünk javuljon.
A Neuraé mögött több mint 10 éves klinikai kutatás áll, amely három kulcsfontosságú neuromodulátort helyez előtérbe, ezek elősegítik az agy sejtjei és a bőr közötti kommunikációt:
- neuro-összetevők, olyan hatóanyagok, amelyek az agyból érkező pozitív jeleket ösztönzik, miközben minimalizálják a negatívakat
- neuro-textúrák, amelyek a termékek egyedi érzékszervi érzetére utalnak
- neuro-illatok, funkcionális illatok, amelyek segíthetnek kiegyensúlyozni a hangulatot és hatással lehetnek a bőrre.
A Neuraé adaptogén vörös ginzenget, a gyulladáscsökkentő Eperua-t és a csucsókát, amely egy virágos növényből származó kivonat. Utóbbit évszázadok óta használják többek között enyhe relaxáló és szorongáscsökkentő szerként.
„Ha a felhasználó nyugtatónak és pihentetőnek találja egy termék illatát, akkor potenciálisan, ahogy megszagolja és az arcára keni, az arcizmai is ellazulnak”
– mondja Rachel Herz idegtudós, a Brown Egyetem pszichiátria és emberi viselkedés adjunktusa.
Herz elismeri, hogy bár egy termék kellemes illata önmagában nem elég ahhoz, hogy hosszú távú változásokat eredményezzen a megjelenésünkben, hacsak nem kombináljuk bőrápoló hatóanyagokkal, de egy plusz, átmeneti lökést adhat.
Monica Ha, a Baude szépségápolási márka társalapítója hasonló megközelítést alkalmaz.
„Ahogyan a világban tájékozódunk, akár tudatosan, akár tudat alatt, bármit is szagolunk, az először az agyunkat érinti. A Baude tervezésekor azon gondolkodtunk, hogy az illatok ereje hogyan változtathatja meg az érzéseinket, de azon is, hogy az illatokat mennyire nem használják ki és aláássák, mert az emberek számára tudományosan nem megalapozottnak tűnik”
– magyarázza.
A Baude tusfürdője és testápolója jelenleg egy illatban, a Darkwave Utopia-ban kapható, melyet neutro-technológiával töltöttek meg és célja, hogy a Neuraé-hoz hasonló hangulatjavító előnyöket biztosítson.
A márka kínálatában jelenleg három kollekció található, melyek mindegyik tartalmaz egy hidratáló krémet és egy roll-on parfümöt, amely segít a hangulat fokozásában, valamint egy kiegyensúlyozó Harmonie szérumot. A hidratáló szérum kiemelkedik a sorból, elegáns textúrájával és lendületes illatával, amely friss érzést kölcsönöz a bőrnek.
A szakértők szerint még több kutatásra van szükség a helyi neuro-összetevők hatásaival kapcsolatban.
Lara Devgan New York-i plasztikai sebész elmondása szerint egyre nagyobb az érdeklődés az olyan kivonatok, mint a csucsóka és az Eperua potenciális hangulatjavító hatása iránt, bár még mindig nem született közvetlen bizonyíték arra, hogy ezek az összetevők kapcsolatban állnak a fokozott érzelmekkel.
„Számos bőrápoló összetevő nyugtató tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek a bőr egészségének javításával közvetve hozzájárulhatnak a jó közérzethez. A funkcionális illatanyagok és a neuroaktív összetevők bőrápolásban való keveredése az egészség és a jólét holisztikus megközelítését hangsúlyozza, összekapcsolva a fizikai ápolást a mentális egészségre gyakorolt előnyökkel.”
D'Ornano szerint, természetesen, ez csak egy darabja a kirakósnak.
„A Neuraéban az az egyedülálló, hogy a bőr szintjén fejti ki hatását a hangulat javítására, ami viszont a bőrre is hatással van.”
Nyitókép: Shutterstock