koncentráló nő

Ezzel a trükkel növelheted a produktivitásodat

A „Scary Hour" (amit magyarul „félelmetes órának" lehetne fordítani) produktivitási módszer neked való, ha a végtelenségig szoktad halogatni a nem túl szórakoztató feladatok elvégzését.


Gondolj azokra a házimunkákra és adminisztratív feladatokra, amik sosem kerülnek le a listádról. Időpontfoglalás a fogorvoshoz, takarítás, vagy akár az önéletrajzod frissítése. Kiderült, hogy ha a „Scary Hour” módszert alkalmazod és rászánsz egy órát ezekre a feladatokra, akkor valószínűleg meg is fogod csinálni őket.

Mi az a Scary Hour?

A módszer szerint ha egy órát szánsz arra, hogy elintézd a régóta halogatott feladatokat, kevésbé lesznek stresszesek a hétköznapjaid. Próbáld meg beiktatni a napi rutinodba, hogy egy órát szánsz a feladatokra, és tekintsd őket munkahelyi határidőnek. Egy óra alatt könnyebben átláthatóvá válik a tennivaló, és már nem fog hatalmas kihívásnak tűnni.

„Rendszerint hozzászoktunk, hogy amit a naptárunkban bejegyzünk, azt mindig teljesítjük. Ha tehát kijelöljük az 1 órát, és pontosan meghatározzuk, hogy mit fogunk csinálni, sokkal valószínűbb, hogy valóban elvégezzük azt a feladatot”

– mondja Alexis Haselberger, San Franciscó-i coach.

​Miért működik a Scary Hour annyira jól?

Ha beütemezed a feladatokat, sokkal nagyobb eséllyel fogod őket elvégezni. Amikor már ott van a naptáradban, biztosan nem fogod halogatni. Ráadásul egy óra nem tűnik túl hosszú időnek, így könnyebben nekikezdesz, és már az első pillanattól érdemi haladást érhetsz el. A lényeg, hogy beleírj minden feladatot a naptáradba.

Az alábbiakban mutatunk néhány tippet a hatékonyság növelésére:

1. ​Ütemezz okosan

„Ismerd fel, hogy a reggeli éned más, mint az esti éned. Ezért fontos, hogy az adott órát akkorra tervezd be, amikor lesz energiád hozzá”

– mondja Haselberger.

Olvasd el ezt is! Túl sokat aggódsz? Ez a 10 perces gyakorlat segíthet

2. ​Tervezz meg előre a konkrét feladatokat.

Fontos, hogy a tervezést elkülönítsd a cselekvéstől, és ne tölts el túl sok időt az egy órádból azzal, hogy kitalálod, mit kell csinálnod. Így előre felkészülsz a konkrét feladatokra, és a munka során nem fogod elveszíteni a fókuszt.

3. ​Állíts be időzítőt

Állíts be egy értesítőt a telefonodon. Lehet olyan, mint amilyet például 15 perccel azelőtt kapsz, hogy a Zoom megbeszélés elkezdődik.

„Ha egy órára korlátozod a feladatot, akkor nem tűnik olyan leküzdhetetlennek”

– tanácsolja Haselberger.

4. Kezdd a legegyszerűbb feladatokkal

Laur Wheeler TikTok-felhasználó, aki kitalálta ezt a trendet, azt javasolja, hogy kezdd a legegyszerűbb feladatokkal. Így lendületet kapsz, és könnyebben nekikezdesz a nehezebb dolgoknak is. Miután sikeresen elvégeztél egy feladatot, könnyebben kezdesz neki a következőnek.

Olvasd el ezt is! 15 lélekerősítő gyakorlat, amikkel céltudatosabban kezelhetjük a stresszt

5. Vonj be barátokat


„Nagyon hasznos lehet, ha van valaki, aki számonkér téged. Az általam vezetett coaching-programban hetente tartunk egy fókuszülést, ahol mindenki megosztja, hogy mit ért el a teljesítmény órájában. Kevésbé valószínű, hogy elszúrsz valamit, ha tudod, hogy egy haverod vagy kollégád kérdezni fog róla.”

– mondja Haselberger.

(Good Housekeeping)

Borítókép: Unsplash