Marilyn Monroe

Elképesztő összegért árverezték el Marilyn Monroe Playboy-relikviáit

Hugh Hefner és Marilyn Monroe az életben soha nem találkoztak, haláluk után azonban a Julien's Auctions árverésén több mint 4 millió dollárt (majdnem 1,5 milliárd forint) gyűjtöttek össze.


A producer Hefner és Monroe találkozását több mint 600 tételen keresztül ünnepelték a kaliforniai Hollywoodban található NYA Studios Eastben tartott kétnapos árverésen.

Az árverésen Hefner által gyűjtött, valamint az általa 1960-ban alapított és médiabirodalommá növelt Playboy magazin főhadiszállásán kiállított műtárgyak vettek részt. A legtöbbért eladott képzőművészeti tétel a Stalk (1962) volt, egy vékony bronzszobor, az ünnepelt amerikai absztrakt szobrász, Richard Hunt alkotása. A szobor a Playboyban való megjelenése után a Playboy Enterprises Beverly Hills-i lobbijában állt. A szobor 127 ezer dollárért (46,7 millió forint) kelt el, Hunt másik szobra, a Bird pedig 63 500 dollárért (23 millió forint), ami a legmagasabb becsült ár több mint négyszerese.

Marilyn Monroe

Fotó: Profimedia

Az absztrakt expresszionista Milton Resnick egyik műve, a Crater (1956) 76 200 dollárért (28 millió forint) kelt el, ami a becsült ár háromszorosa. Resnick nagyméretű, festményekkel teli vásznairól volt ismert, és Hefner a művet a Playboy Mansion Westben akasztotta fel. Szintén a helyszínen volt Pablo PicassoRaphael et la Fornarina I (1968) című, szignált metszete, amely 13 ezer dollárért (225 millió forint) kelt el, valamint Joan Miro Woman, Moon Stars (1963) című színes litográfiája, amely 16 250 dollárért kelt el.

A Playboyhoz szintén szorosan kötődött LeRoy Neiman késpzőművész, akinek femlinjei, az operakesztyűt viselő női szellemek 50 éven át díszítették a magazint. Mind a 17 femlin-rajz elkelt. Ezek közül a legfőbb a Martin Luther King fotója előtt szomorkodó, szokatlanul józan femlin volt. A rajz 16 250 dollárért (5 millió forintért) kelt el.

Neiman frenetikus színes festményei az 1950-es és 1960-as évek amerikai éjszakai életéről szintén jól teljesítettek. A Stage Bar (1959), amely egy Las Vegas-i zenés klubot ábrázol, 114 300 dollárért (42 millió forint) kelt el. A Romanoffs (1959), egy kedvelt hollywoodi szórakozóhely bárpultja körül összeverődött filmsztárokat ábrázoló festmény 76 200 dollárért (28 millió forint) kelt el.

Marilyn Monroe fot\u00f3ja az els\u0151 Playboy c\u00edmlapj\u00e1n

Fotó: Profimedia

Monroe és Hefner kapcsolata 1953-ban kezdődött, amikor Hefner meztelen fotókat vásárolt Monroe-ról egy naptárcégtől, és felhasználta azokat a Playboy első számához. Ez életre megszállottja lett a színésznőnek, amely egy személyes gyűjteményhez vezetett, és végső nyugovóra is a Monroe melletti kriptában lelt.

A Playboy első számának eredeti példánya 6500 dollárért (2 millió forintért) kelt el. Egy Hefner és Monroe melletti hely ugyanabban a Los Angeles-i mauzóleum kriptájában 195 000 dollárért (71 ezer forintért) kelt el − ehhez képest Hefner 75 000 dollárért (27 millió forintért) vette a sajátját.

Egy sírjel Marilyn Monroe kriptájából − amelyet a rajongók érintése miatt időnként ki kellett cserélni − 88 900 dollárért (32 millió forintért) kelt el egy technológiai befektetőnek, Anthony Jabin-nak. Jabin megvásárolta Hefner ágyát és egy Monroe fürdőruhát is.

Egy sokak által várt tételsor, egy Monroe által viselt rózsaszín Pucci-ruha megdöntötte a firenzei márka rekordját: 325 000 dollárt (119 millió forintot), a becsült ár többszörösét fizették érte.


Forrás: Artnet

Nyitókép: Profimedia