Divatbemutató, kifutón vonuló modell lábak

Ezeket a trendelőrejelzéseket jósolják 2023-ra a 20-as korosztály számára

Az Asos online kiskereskedelmi vállalat szerint a film- és zenei sztárok, a balletcore, az 1990-es években népszerű grunge és a hagyományos tornacipők fogják uralni a 20 és 29 év közötti brit fogyasztók divatirányzatát 2023-ban.

Az Asos megbízásából az Opinium piackutató ügynökség 2022. december 6. és 13. között végzett kutatása szerint a huszonévesek pénzköltése élén a ruházkodás és a divat fog állni idén, melyet jóllétük szempontjából fontosnak tartanak.

A vállalat megállapította, hogy a 2000, 20 és 29 év közötti válaszadó több mint kétharmada (69 százalék) azt mondta, hogy a megélhetési válság ellenére 2023-ban ugyanannyit vagy többet költ ruhákra és divatra, mint 2022-ben. Hozzátéve, hogy a huszonévesek nagyobb valószínűséggel mondják azt, hogy megvédik a divatra fordított kiadásaikat, mint a tetszés szerinti kiadások más kategóriáira, például a barátokkal való kirándulásra, a streaming szolgáltatásokra, az edzőtermi előfizetésekre, a sportolásra vagy az étkezésre.

Ráadásul a megkérdezett 20 évesek közül 10-ből csaknem kilenc (87 százalék) tartja magát divatkövetőnek, több mint kétharmaduk (68 százalék) pedig hozzátette, hogy divatválasztásaik személyiségük fontos kifejezőeszközei.

Azzal kapcsolatban, hogy a 20-as korosztály tagjai milyen divatirányzatbeli termékeket vásárolnak 2023-ban, Vanessa Spence, az Asos kereskedelmi tervezési és vizuális igazgatója, Nick Eley férfiruházat-tervezési vezetője és Melika Imoru, a női ruházati tervezésért felelős vezetője kijelentette, hogy az ihletet Ariel, Barbie, Ken és a 2000-es évek ikonikus figurái fogják adni idén többek között.

Az Asos által jósolt négy divattrend 2023-ban

Vanessa Spence nyilatkozatában elmondta, a divat a legtöbb huszonéves életében továbbra is óriási szerepet játszik.

„Az, amit viselünk, nagymértékben befolyásolja érzéseinket, és felemelhet bennünket, magabiztosabbá, optimistábbá és képessé teheti kifejezni magunkat. 2023 a filmes, a balettcore és a grunge trendek által dominált év lesz. Áttetsző és éteri stílusokra, grunge-ra és a 90-es évek divatja vagy balett ihlette ruhadarabokra számíthatunk a 20-as éveiben járó fiatalokon.”

1. Film

Az Asos előrejelzése szerint idén a filmek nagy hatással lesznek a divatra, melyet olyan filmes debütálások diktálnak, mint például a 2022 decemberében bemutatott Avatar: A víz útja, a Rob Marshall rendezésében májusban megjelenő A kis hableány, valamint a Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével készült, júliusban érkező Barbie-film.

Az Asos állítása szerint az Avatar és A kis hableány az áttetsző és éteri ruhák és felsők iránti vágyat hajtják majd, míg a Barbie-film továbbra is az élénk rózsaszínt tekinti kulcsfontosságú színtrendnek, mely már 2022-ben is uralta a kifutókat.

2. 90-es évek és a grunge

A Z generáció kedvence, Olivia Rodrigo 2023-ban új zenéket fog kiadni, az Asos elmondása szerint pedig a grunge és a 90-es évek divatja iránti szeretete jövőre a 20 éves korosztály számára a stílusihlet egyik vezető forrása lesz. Ezzel folytatódik a vaskos platformcsizmák iránti kereslet, amelyet Jenna Ortega karaktere népszerűsített a Netflix Wednesday című sorozatában.

3. Balletcore

Az Asos előrejelzése szerint a balett ihletésű öltözékek, mint a balerinacipők, a trikó felsők, a szürke, nude, krémszínű és fehér tónusú, átlátszó (alsó)szoknyák 2023-ban kulcsfontosságú trendek lesznek, mivel a fogyasztók a nőies, de funkcionális megjelenést keresik.

4. Tornacipő

A hagyományos tornacipők visszatértek, és az Asos azt állítja, hogy az Adidas Samba és Gazelle stílusú cipők eladásai nőttek.

(Fashionunited)

Nyitókép: Shutterstock