Glenn Close szőrmebundában a 101 kiskutya New York-i bemutatóján 1996. november 18-án

Minden márkájában betiltja a szőrme használatát egy luxuscég

A Gucci, az Yves Saint Laurent, az Alexander McQueen és a Balenciaga mögött álló divatluxuskonglomerátum 2022 őszétől betiltja az állati szőrme használatát minden márkájában.


„Eljött az idő. A világ megváltozott, ügyfeleinkkel egyetemben a luxusnak alkalmazkodnia kell ehhez. Az állatjólét kapcsán cégcsoportunk mindig bizonyította, hogy hajlandó javítani a saját ellátási láncán és a luxuságazaton belüli általános gyakorlatokon is"

– idézi a CNN a Kering vezérigazgatója és elnöke, François-Henri Pinault pénteken kiadott rövid közleményét.

2017-ben a Gucci volt az első, a Kering divatházon belül, amely elkötelezte magát amellett, hogy kivonja a szőrmét a darabjaiból, kiemelve a társadalmi felelősséget, mint a márka egyik alapvető értékét. Más márkák, köztük a Balenciaga, az Alexander McQueen és a Bottega Veneta is követte aztán a példájukat.

Ez a következő lépés a szőrmegyártás végleges megszüntetésére a vállalaton belül csak két évvel azután következett be, hogy a Kering közzétett egy állatjóléti szabványt, amelynek célja, hogy „ellenőrizze az állatok emberséges bánásmódját a csoport ellátási láncaiban", beleértve a szarvasmarhák, borjak, juhok és kecskék kezelésével kapcsolatos követelményeket egész életük során."

Nemrég írtunk róla, hogy Billie Eilishnak köszönhetően nem gyárt többé szőrmét az Oscar de la Renta, miután az énekes csak úgy volt hajlandó viselni a divatház estélyi ruháját a Met-gálán, ha a cég megígéri, hogy többé nem gyárt és árul semmit állati szőrméből.