Marketing kimaxolva – már az űrben is termékelhelyezéseket használnak

Marketing kimaxolva – már az űrben is termékelhelyezéseket használnak

A nemrégiben újabb űrkirándulást végrehajtó Axiom Space egy sajtóközlemény szerint egy egyedi, Build-a-Bear Workshop márkájú plüssmackót küldött fel a Föld körüli pályára, amellyel egyrészt egy hasznos funkciót látnak el, de emellett a termékmegjelenítés sem elhanyagolandó szempont.


A „GiGi" nevű mackó lett az Ax-2, az Axiom második privát űrturisztikai küldetésének „ötödik tagja". A csapat egyébként a Nemzetközi Űrállomásra utazott el a SpaceX Falcon 9 rakéta fedélzetén.

Az űrbe induló GiGi folytatja azt a hagyományt, hogy az űrhajó belsejében van egy súlytalansági jelző, amely vizuálisan jelzi, ha az űrhajó elérte a mikrogravitáció súlytalanságát

– olvasható a közleményben.

Ez is érdekelhet: Az űr egy titokzatos helyéről származó tűzgolyó robbant fel Kanadában

Ez nyilvánvalóan egy remek figyelemfelhívás a gyerekek számára, amivel rávehetik a fiatalokat, hogy tanuljanak az űrről, de minden bizonnyal nem túlzás azt állítani, hogy a márkaépítés is fontos szempont lehetett.

Ráadásul a maci az Axiom által fejlesztett űrruhába van öltöztetve, amit a cég a NASA-nak készített.

Sőt, mint kiderült nem is a mackó volt az egyetlen reklámfelület a hajón, ugyanis Peggy Whitson, az s Axiom küldetésvezetője bejelentette, hogy ő és legénység további része az Ax-2-n a speciális Fisher márkájú űrtollakat használnak, amelyeket kifejezetten a mikrogravitációs környezethez találtak ki. Fontos azonban hozzátenni, hogy ez a márka már több mint 50 éve segíti különböző formában az űrhajósokat.

Forrás: Futurism

Kép: Shutterstock