Reptéri ellenőrzésen áteső nő

Ezt a típusú utast nem szeretik a reptéri ellenőrzéseknél

Az alábbi három utastípust a reptéri biztonságiak messziről elkerülnék.


A reptéri biztonsági személyzet szerint vannak olyan dolgok, amelyekkel minimalizálható az utasok átvizsgálásának ideje. Az egyik hiba, amit sok utazó elkövet, hogy nem eléggé felkészült az utazásra.

A stresszes és mentálisan felkészületlen utazó feltarthatja a dolgokat, amikor az útlevelét keresi, elveszíti a pénztárcáját, vagy lekési a járatát.

Bár könnyű idegesnek lenni, egyes utasok sokkal zavaróbbak, mint mások. Eric Guthier, az amerikai kormányhivatal, a Közlekedésbiztonsági Hivatal tanácsadója a Travel + Leisure-nak elárulta, milyen típusú utasok lassítják az egész folyamatot.

1. A szabályszegő

A biztonsági személyzet listája élén a szabályszegő áll.

Bárki, aki megpróbálja megszegni a szabályokat, például zsebkést vagy akár túlméretezett folyadéktartályokat és palack nyitókat tart magánál, annak a táskáját át fogják kutatni.

Guthier szerint a több táskaátvizsgálás azt jelenti, hogy mindenki számára lassabbak a sorok. A lőfegyver viselése például egy egész átvizsgálási sáv ideiglenes lezárását jelentheti.

Annak elkerülése érdekében, hogy véletlenül valami tiltott dolgot vigyenek fel a fedélzetre, Guthier szerint az utazóknak egyszer át kell nézniük a táskájukat, mielőtt elindulnak, hogy a lehető leghatékonyabban jussanak át az ellenőrzőponton.

2. A szervezetlen/türelmetlen utas

Guthier szerint a másik gyakori utas típus a szervezetlen ember. Szerinte az utazóknak már azelőtt rendben kell tartaniuk mindent, hogy egyáltalán beállnának a biztonsági sorba.

„A biztonsági ellenőrzés során a biztonsági őröknek nem kell a legjobban felkészülniük. Jobban szeretjük, ha az utasok időben érkeznek, szervezettek, és készen állnak az irataikkal. Amikor az utasok őrjöngnek, aggódnak és rendezetlenek, hajlamosak olyan dolgokat tenni, amiket normális esetben nem tennének, például a háziállataikat átküldik a röntgenen.”

Ugyanilyen bosszantó a biztonsági személyzet számára a türelmetlen ember.

Guthier azt javasolja az utazóknak, hogy egyszerűen gyakorolják a türelmet.

„Ha nem tudnak eljönni, akkor nem is kell, hogy elmenjenek: Szeretnénk, ha az utazók észben tartanák, hogy az ő biztonságukért vagyunk ott, ahogyan mindenki más biztonságáért is a repülőtéren... A nap végén mi is emberek vagyunk, akik hazamennek a családjukhoz, ahogyan ők is.”

3. Hibás poggyász

A hibás poggyász komoly fejfájást okozhat a biztonságiaknak, és késedelmeket okozhat, mivel a személyzet nem működő cipzárakkal vagy túlságosan megtömött bőröndökkel küszködik.

De problémát jelentenek a hiányzó cipzárfülek is. Bár néha elkerülhetetlen lehet, hogy elromlott táskával utazzunk, Guthier szerint van egy egyszerű és gyors megoldás: használjunk ideiglenes húzózsinórokat a zárhoz.

Eközben az Egyesült Királyság repülőterein lassan eltörlik a 100 ml-es folyadékokra vonatkozó szabályokat, aminek köszönhetően a biztonsági várakozási idő várhatóan csökken. Az új szkennerek bevezetése után az utasok sokkal több folyadékot vihetnek magukkal a kézipoggyászukban, és ezzel megszűnnek a jelenleg érvényben lévő szigorú 100 ml-es folyadékszabályok.

(Sun)

Nyitókép: Shutterstock