Martin Scorsese és Timothee Chalamet a Chanel Bleu reklámjának forgatásán 2023. április 19-én New Yorkban

Fülledt Chanel-reklámott rendezett Scorcese Timothée Chalamet-val

A kisfilm korábban kiszivárgott, minthogy a francia divatház hivatalosan közzétette volna.


Timothée Chalamet a Chanel Bleu de Chanel férfi illatkampányának az arca, melyhez Martin Scorsese készített reklámfilmet, és végre mi is láthatjuk a végeredményt. A reklám, melyben Chalamet mellett Havana Liu Rose látható, egy megszállott fiatal szerelmi történetet jelenít meg.

Chalamet a GQ-nak adott interjúban elmondta, hogy a kisfilmnek nem reklám érzetű, mivel nem akarták, hogy a nézők és a vásárlók úgy érezzék, hogy ez egy termék.

Scorsese intenzív folyamatként jellemezte a reklámfilm elkészítését, szerinte rendezőként még nagyobb kihívást jelent egy egyperces reklámfilm elkészítése.

„Ha arra gondolunk, hogy 60 másodperc alatt el kell mesélni egy történetet, nem számít, mióta készítesz filmeket, és mióta próbálsz történeteket mesélni, ez egy igazi edzés. Valószínűleg ez a legnehezebb dolog”

– nyilatkozta Scorsese egy, a reklám készítését bemutató videóban.

A rendezőnek valóban kihívást jelenethetett az egyperces kisfilm elkészítése, mivel nagyjátékfilmjei, többek között a hazai mozikban nemrég bemutaott Megfojtott virágok, általában 2-3 órásak.

Scorsese nemrég a Hindustan Timesnak azt nyilatkozta, hogy a közönségnek nem kellene panaszkodnia a filmek hosszú játékideje miatt, mivel a mozi tiszteletet érdemel.

„Az emberek azt mondják, hogy három óra, de ugyan már, le lehet ülni a tévé elé, és öt órán keresztül nézni valamit. Emellett sokan vannak, akik 3,5 órán keresztül néznek színházi darabot. Igazi színészek vannak a színpadon, nem lehet felállni és sétálgatni. Megadod ezt a tiszteletet. Adjatok tiszteletet a mozinak.”

Hozzátette, minden filmjével úgy játszott, hogy új módot talált a történet elmesélésére – néha egy cselekmény nélküli történetet.

Szeretem a cselekményeket, de gyakran fárasztónak találom a megalkotásukat. Meg kell találni a vizuális és hangzásbeli utat, hogy a szíveddel mesélj el egy történetet. A vizualitásnak és a hangoknak azt kell tükrözniük, amit érzel. És ez azt jelenti, hogy vágni vagy nem vágni, és mikor nem vágni.

Chalamet a GQ-s interjúban elmondta, hamarabb eszébe kellett volna jutnia, hogy megpróbáljon találni valamit, amiben együtt dolgozhat Scorsesével.

Igen, ez egy parfümreklám, de számomra ez egy óriási tanulási lehetőség volt

– fogalmazott.

A színész az év elején a Vogue-nak a rendezővel való együttműködésről úgy nyilatkozott, hogy van néhány barátja, akiket nem annyira érdekli a divatszakma, de amikor azt mondja nekik, hogy Martin Scorsese-vel készít egy rövidfilmet New Yorkban, feláll a fülük.

Ő él és lélegzik a filmkészítésben. A beszélgetések, amelyeket a Zoomon keresztül folytattunk, nagyon lelkesítőek voltak. Számára ez olyan, mintha a futópadon nyomnám.