Egy lány az ágyában pizzát eszik Netflix nézés közben

5 cselekvés, melyeket a fogyás érdekében kerülj el délután 5 óra után

A késői nassolás és az egészségtelen szokások megnehezítik a fogyókúrát, de teljesen el is ronthatják az addigi munkádat. Alábbi cikkünkben öt káros cselekedetet gyűjtöttünk össze, melyeket a késői órákban szinte mindenki elkövet, a nyári alakod eléréséhez viszont zárd ki őket az életedből.


1. Késői falánkság

Ha éjszakánként az az érzésed támad, hogy mindenképp harapnod kell valamit lefekvés előtt, akkor nem vagy egyedül. Ellenben ezt a rossz szokást sokkal könnyebb kiiktatni, mint hinnéd. Mivel a diéták arra kondicionálják az embert, hogy kevesebbet egyen, így gyakran nem jut elég tápanyag a szervezetébe. Ennek hatására este könnyebb kívános hangulatba kerülni. Ha a nap folyamán három-négy óránként kiegyensúlyozott, fehérjét, rostot és zsírt tartalmazó ételeket fogyasztasz, megelőzheted az éjszakai túlevést.

2. Zacskóból nassolás

Nem szabad a zacskóból vagy a dobozból enni a nassolnivalót, hiszen akkor könnyebben elveszíted a fonalat és nem figyeled, mennyit ettél már belőle. Ennek megelőzésére tökéletes módszer, ha valamennyit kimérsz magadnak, majd elteszed a tartóját. Az adott mennyiséget televízió, telefon és más elterelő tényező nélkül ajánlatos elfogyasztanod, hogy csak arra koncentrálj az adott pillanatban.

3. Későig ébrenlét

Egy 2021-ben megjelent tanulmány a késő esti étkezést összefüggésbe hozta a súlycsökkentési erőfeszítések kudarcával. Minél tovább maradsz ébren, annál több időd van csalni a fogyókúrában. Legtöbben nem a legegészségesebb rágcsák után nyúlnak éjszaka. Egy szabályszerű rutin kiépítésével és a korai lefekvés betartásával áttörő sikert érhetsz el a fogyásban.

4. Szénhidrátok kihagyása vacsoránál

„Ha a vacsora nem kiegyensúlyozott, valószínűleg sokkal több kalóriát fogsz elfogyasztani, amint az éhség utolér. A szénhidrátok üzemanyagot biztosítanak az agy és a központi idegrendszer számára, a zsírok pedig segítik bizonyos tápanyagok felszívódását, valamint hozzájárulnak a jóllakottsághoz és a teltségérzethez is. Egy teljes élelmiszercsoport kiiktatása elősegítheti a nélkülözés érzését, és ez késő este túlfogyasztáshoz vezethet"

— olvashatjuk egy szakértő szavait az Eating Well cikkében

5. Indokolatlan hűtőnyitogatás

Az evésre nem az éhség az egyetlen indok, hiszen az élvezeti faktor közel ugyanannyira jelentős. Éppen ezért eszik az ember amikor szomorú, stresszes vagy éppen unatkozik. Ezt érdemes elkerülnöd fogyókúra alatt és kizárólag akkor enni, amikor tényleg szükséged van rá. Ehhez célszerű elpakolnod az egészségtelen nassolnivalókat a hűtőből, majd olyanokra cserélni őket, melyek nem hizlalnak. Tervezd meg előre a desszertjeidet, hogy ne csábulj el egy-egy falat miatt.

Nyitókép: Unsplash/Marvin Meyer