Audrey Hepburn az Álom luxuskivitelben című filmben

Audrey Hepburn unokája legendás nagymamája nyomdokaiba lépett

Hiába a híres apai nagymama, Emma Ferrer soha nem találkozott Audrey Hepburnnel − csak a popkulturális utalásokból, illetve családi mendemondákból ismerte meg a színésznőt.



Láttam a barátaimnál, hogy ki van téve a posztere a konyhájukban, vagy láttam őt egy pólón vagy egy táskán. És akkor rájöttem, hogy nagyobb dolog, mint gondoltam

− mesélte a 26 éves Ferrer a TODAY műsorában Jenna Bush Hagernek a Nők Történelmének Hónapja alkalmából készített interjúban.

Most, hogy idősebb, Ferrer már sokkal jobban érti, mekkora hatása volt nagymamájának a filmművészetre, a stílusra, a humanitárius munkára. A belga származású Hepburn a húszas évei elején Oscar-díjat nyert, ő volt a fekete garbó legnagyobb rajongója, és az UNICEF jószolgálati nagyköveteként végzett munkájáért 1992-ben megkapta az elnöki szabadságérmet is.

Ferrer is az UNICEF-fel dolgozik, amit a nagymamája örökségének fontos részének tekint. A híres felmenőról természetesen hallott családi történeteket is, főleg az apjától, a 60 éves Sean Hepburn Ferrertől.

Ezek a történetek nagyon közel állnak hozzám. Például, hogy amikor egy forgatáson dolgozott, az ebédszünetben az egész stábnak főzött ebédet. Vagy, hogy amikor egy híres híradós személyiséggel csinált riportot, és a híradósnak foltos lett az inge, nagymamám fogta, és elment kimosni a szállodai szobájában lévő tisztítóban

− mondta Ferrer.

Emma Ferrer az UNICEF nagyk\u00f6vetek\u00e9nt

Fotó: Getty Images

Ferrer másik kedvenc története a nagymamájával kapcsolatban arról szól, hogy Hepburn úgy döntött, hogy a gyerekeit helyezi előtérbe a színészkedéssel szemben, annak ellenére, hogy ő lett az egyik első nő, aki 1 millió dollárt keresett egy filmmel. Az egész karrierjét kockára tette értük, és olyan filmeket utasított vissza, hogy az ügynöke és a férje is kételkedett döntésében. Ferrer szerint Hepburn döntésének oka a saját apjával, Joseph Victor Anthony Rusonnal való „nagyon feszült" kapcsolatával függött össze, amit nem szeretett volna ő is megismételni.

Ferrer azt is hangsúlyozta, hogy nagyanyja „egy háború sújtotta generáció gyermeke volt", ami hatással volt karrierjére és általános életszemléletére.

Először balerinaként kezdett el dolgozni, ami nem jött neki össze. Aztán belevetette magát Hollywood világába, és hirtelen minden gyorsabban ment, tette hozzá Ferrer. A nagymamájától kapott dolgok nagy része „önmagában véve nem túl értékes", de mégis „értékes".

Megvan a kis vászonmackója, ami nagyon régi, és kávéfoltos, és még mindig az ágyamon van apám házában. És vannak olyan pulóvereim, amelyeket az évek során annyit hordtam, hogy felveszem, és elfelejtem, hogy az övé

− mesélte.

Ferrernek vannak olyan ékszerei is, amelyeket még a nagymamája viselt különböző filmekben. Elmondása szerint ezek egyáltalán nem értékes dolgok, de ő általuk úgy érzi, nagymamája tanításait hallgatja.

Forrás: Today

Nyitókép: Getty Images