Egy veszélyes hiba, amit mindenki elkövet a hotel szobájában
Szakértők szerint a saját biztonságunk érdekében kerüljük el ezt a klasszikus hotel szobai hibát.
Carolyn Pearson a Maiden Voyage vezérigazgatója, mely egy olyan vállalkozás, amely az utazások biztonságosabbá tételével foglalkozik.
A Maiden Voyage 16 évvel ezelőtt indult útjára és az utazási ágazatban a vállalkozások és az iparág szakemberei számára nyújt oktatást a biztonság és a védelem témakörében.
A szállodai személyzet képzése mellett Carolyn a nyaralókkal is megosztotta biztonsági tanácsait. Köztük azt is elárulta, hogy az egyik legveszélyesebb dolog akkor történhet, amikor a szállodai vendégek a szobájukban lévő telefont használják arra, hogy a személyzettel beszéljenek.
„A csalók sokszor szállodai személyzetnek adják ki magukat, és telefonon keresztül ráveszik az embert, hogy adja meg a hitelkártyaadatait”
– hívta fel a figyelmet a veszélyre Carolyn.
A szállodai biztonsági szakértő kifejtette, hogy néhány csalóról ismert, hogy a személyzetnek adva ki magukat szállodai szobákat hívogatnak.
Ez főként akkor történik meg, mikor a személyzet a hotel recepciójánál a szobaszámot hangosan olvassa fel.
Ilyenkor, ha egy másik szállodai vendég meghallja a szobaszámot, ezt kihasználhatja arra, hogy valakinek a személyes adatait kicsikarja.
Carolyn azt tanácsolja, hogy:
„Ahelyett, hogy telefonon adnánk meg személyes adatainkat, menjünk le a recepcióra, és személyesen érdeklődjünk náluk.”
Ha a vendégek lemennek a bejelentkezési pulthoz, és személyesen beszélnek a személyzet egyik tagjával, megtudhatják, hogy a kérés valódi vagy átverés.
Nyitókép: Unsplash
(The Sun)