Kifejezetten veszélyes lehet, ha így használod a szállodai telefont
Carolyn Pearson, az utazási biztonságért felelős Maiden Voyage vezérigazgatója és alapítója szerint, aki a szállodai személyzet képzése mellett a turistákkal is megosztja biztonsági tanácsait, az egyik legveszélyesebb dolog, ha a szállodai vendégek a szobájukban lévő telefont használják arra, hogy a személyzettel beszéljenek.
Pearson a Sun Online Travelnek elmondta, hogy így az utasok kiadják magukat a szállodai személyzetnek, és telefonon keresztül könnyen rávehetők arra, hogy adják meg a hitelkártya adataikat.
A szállodai biztonsági szakértő kifejtette, hogy több olyan eset is előfordult, amikor néhány vendégről a személyzetnek adva ki magát szállodai szobákat hívogatott. Ezek a forgatókönyvek akkor fordulnak elő, amikor a szobaszámokat a személyzet tagjai olvassák fel a bejelentkezési pultnál.
Ha egy másik szállodai vendég meghallja ezt, később arra próbálhatja felhasználni, hogy valakinek a személyes adatait kihúzza.
„Ahelyett, hogy telefonon adná meg személyes adatait, menjen le a recepcióra, és személyesen érdeklődjön náluk”
– tanácsolja Pearson.
Így a vendégek biztosak lehetnek abban, hogy a kérés valódi vagy átverés.
A szakértő szerint a szállodai szobában más módon is biztonságban lehet maradni. Bejelentkezéskor például ne adjuk ki a szobaszámunkat. Miután felolvasták a szobaszámot, a recepciósok útbaigazítják a vendégeket a szobájukhoz. Bár ez meglehetősen normális forgatókönyvnek tűnhet, az információk megosztása a szálloda előcsarnokában veszélyes lehet.
Pearson azt javasolja a szálloda vendégeinek, hogy ilyen esetben inkább írják le a szobaszámukat, mintsem hangosan mondják nekik azt, így mások nem fogják tudni, hol szállnak meg.
Nyitókép: Shutterstock