Majdnem minden utas csinálja, pedig lassítjuk vele a repülőgép felszállását
Amikor az utasok kézipoggyásszal szállnak fel a járatra, választhatnak, hogy azt a fej feletti rekeszbe vagy az előttük lévő ülés alá teszik. De hiába van tele a fej feletti szekrény, az utasoknak általában azt mondják, hogy ne ők zárják le azokat.
Rosie Panter, a dealchecker utazási szakértője elmondta:
Jelentősen lelassítja a beszállási folyamatot, ha az utasoknak folyamatosan ki kell nyitniuk a szekrényeket, hogy helyet találjanak a holmijuknak. Még ha egy fej feletti tárolószekrény a gyakorlatlan szem számára teli is tűnik, hagyd nyitva, lehet, hogy van hely valami apró dolognak, és az utaskísérő személyzet biztosítja, hogy felszállás előtt biztonságosan lezárja majd.
Az utaskísérő személyzet tényleg mestere annak, hogy több csomag kis helyen elférjen. A szekrényekben lévő hely maximalizálása érdekében az utasok az elöl lévő ülés alatt is tarthatnak kisebb tárgyakat. Abban az esetben, ha a repülőgép szekrényei megteltek, egyes utasokat arra kérnek, hogy a csomagtérben helyezzék el a táskájukat. Ha a táskájuk megfelelő méretű, nem kell fizetniük érte, de a poggyászkiadásnál várakozniuk kell.
Az utaskísérő személyzet arról is gondoskodik, hogy a fej feletti kabinokból semmi se essen ki a repülés során. Ha a szekrények nincsenek megfelelően lezárva, a csomagok kieshetnek, és megsérülhetnek az utasok vagy a légiutas-kísérők.
Fotó: Shutterstock
Az utasoknak meg kell győződniük arról is, hogy a beszállás előtt a fejük fölé tudják emelni a kézipoggyászukat. A légiutas-kísérők ugyanis nem tudnak majd segíteni az utasoknak a csomagok felemelésében, ezért az utasoknak maguknak kell betenni azokat a fej feletti szekrénybe.
Egyszer már írtunk arról, hogy kísérletekkel megállapították, hogy vészhelyzet során melyek a legbiztonságosabb ülések a repülőn. Arról azonban még nem esett szó, hogy miért kérik meg a felnőtteket arra, hogy vészhelyzet esetén először a saját maszkjukat tegyék fel, mielőtt segítenének a velük utazó gyermekeknek. Ha az oxigénmaszkok leesnek, az azt jelenti, hogy az utastérben csökkent a nyomás, és hamarosan nem lesz elég oxigén a levegőben ahhoz, hogy ébren maradj. Lehet, hogy csak 30 másodperced van, mielőtt elájulnál. Ha már eszméletlen vagy, nem fogsz tudni maszkot tenni egy gyerekre.
A maszkok általában körülbelül 10-13 percig biztosítanak levegőt, ami időt ad a pilótának arra, hogy alacsonyabb magasságra ereszkedjen. Az utasokat arra is megkérik, hogy a repülőgép redőnyeit tartsák nyitva a járat süllyedése alatt.
Forrás: Express
Nyitókép: Shutterstock
- Az utasok fele csinálja, pedig a pilóták ki nem állják ›
- Mit tesz valójában a testeddel egy hosszú távú repülőút? ›
- Egy légiutaskísérő elárulta, hogy a legjobb ülés a repülőn nem való mindenkinek ›
- Egy profi trükk, amivel megelőzheted a füldugulást a repülő leszállásakor ›
- Nem véletlenül tilos fel- és leszállás közben aludni a repülőgépen ›