Két mobilból egymás felé nyúló kezek - online társkereső

A Z generációnak köszönhetjük 2024 új társkereső trendjét

A 2023-as, kissé elrugaszkodott randitrendeket idén egy sokkal egyszerűbb megközelítés váltja fel.


A randitrend előrejelzések szerint 2024-ben minden arról szól, hogy emlékezzünk a randizás emberi elemére, és összpontosítsunk azok boldogságára, akik a középpontban állnak: a hozzánk hasonló emberekére.

Paul C. Brunson, a Tinder kapcsolati szakértője nemrég arról beszélt, hogyan frissíti fel a Z generáció a randizási normákat. A Tinder kutatásai szerint a Z generáció randizáshoz való hozzáállása uralja a trendeket. Ennek középpontjában a tartalmas kapcsolatok és a hitelesség értékelése áll a kapcsolatokban – időpazarlás nélkül.

Amikor a Tinder 2012-ben megjelent, az akkor 18-25 évesek, az Y generáció tagjai, tudtukon kívül a társkereső alkalmazások aranykorában nőttek fel, ami szinte egyik napról a másikra átalakította a kapcsolatteremtés módját.

A mai 18-25 évesek, a Z generáció tagjai már ebbe a digitális világba születtek bele, így máshogy állnak hozzá számos dologhoz, például a randizáshoz is. Gördülékenyebb, tartalmasabb és öntudatosabb dologra vágynak, mint a hagyományos társkereső normák és a hagyományos címkék. A fiatal szinglik 75%-a úgy véli, hogy generációjuk kihívást jelent a randizási és párkapcsolati normáknak. Ennek egyik fő módja, ahogyan ezt teszik? Az egyik fő módja ennek a „mindent vagy semmit” gondolkodásmód.

Ezzel a társkereső trenddel a Z generáció a randizás új korszakát nyitja meg, amely mindenekelőtt az értelmes kapcsolatokat és az általános jóllétet értékeli, magyarázza Brunson.

„Olyan tulajdonságokat helyeznek előtérbe, mint a hűség (79%), a tisztelet (78%) és a nyitottság (61%) a külsőségekkel (56%) szemben. Az öngondoskodás az egyik legfontosabb prioritás a randizás során: a fiatal szinglik 75%-a vonzóbbnak találja a párját, ha az nyitott arra, hogy dolgozzon a mentális jóllétén. Ráadásul a 18-25 évesek 32%-kal kisebb valószínűséggel ghostolnak, mint a 33 év felettiek, ami azt mutatja, hogy a fiatalabb generáció vezeti ezt a változást. Végső soron ez azt jelenti, hogy ők nyugodtan kilépnek bármilyen helyzetből, hogy hűek maradjanak önmagukhoz.”

Brunson példaként említi, hogy ha egy leendő partner nem osztja ugyanazokat az életcélokat, vagy nem hasonlóak az érdeklődési körei a másikéval – a „mindent vagy semmit” megközelítésben magabiztosan a saját kezébe veszi a boldogságot, és nem vesztegeti az időt, hogy továbblépjen – mindezt a saját feltételei szerint.

„A „mindent vagy semmit” gondolkodásmód azt jelenti, hogy kevesebb időt pazarolsz el, és többet összpontosítasz az értelmes kapcsolatok kialakítására. A világjárvány óta a munka visszatért a társadalmi események mellé, és a naptárunk tele van – a fiatal randizók jobban értékelik a saját idejüket, mint korábban bármikor.”

A szakértő szerint a „mindent vagy semmit” gondolkodásmódot leginkább úgy lehet beépíteni a randizási életünkbe, hogy az ismerkedés során fontossági sorrendet állítunk fel anélkül, hogy feláldoznánk a potenciális kapcsolatokat.

Remek példa erre, hogy egyre több szinglit látok munkaidőben randizni – talán szemtelen, de mindenképpen hatékony”

– mutat rá Brunson.

A szinglik több mint kétharmada (68%) elismeri, hogy munka közben is használ társkereső alkalmazásokat, és 32%-uk még randevúzni is találkozott már munkaidőben.